Zamka blještavila

Autor: Siniša Drobnjak, dipl. ing.

U trenutku kad mi je poslovanje doseglo prvi ozbiljan rezultat, odlučio sam nabaviti auto za dostavu.

Krenuo sam s idejom da kupim neki polovni “caddy”, ali sam na kraju završio kupovinom skoro novog putničkog kombija Mercedes Vito. Kožna avionska sjedala za vozača i suvozača, stakleni panoramski krov, zračni ovjes – lista dodatne opreme je bila podugačka

Budala. Upravo sam sabotirao vlastito poslovanje!

Zamka blještavila je jedna od najčešćih u koju upadaju poduzetnici. Umjesto da sam kupio polovno dostavno vozilo za 70.000 kn, potrošio sam 300.000 kn na atraktivni putnički kombi, uz hrpu opravdanja i šarenih priča u koje sam samog sebe uvjerio.

Poduzetnici žele “uljepšati” svoj biznis isto kao što i poznati sportaši nabrijavaju svoje skupe aute. Umjesto da kupimo uredski namještaj u IKEA-i, naručujemo talijanski namještaj u ekskluzivnim salonima.

U trenutku kad bez potrebe otvorimo novčanik, dovodimo vlastito poslovanje u situaciju bespotrebnog rizika i neuspjeha. Ne možemo očekivati da ćemo imati održivo poslovanje, ako neplanirano i bespotrebno trošimo novac na “uljepšanu” verziju imovine tvrtke.

Uspjeh vaše tvrtke ne ovisi o stvarima koje ste kupili. Ne kažem da nije lijepo imati prekrasne stvari, ali nemojte dozvoliti vlastitom egu da vas odvede u zamku “blještavila”.

Previše je primjera iz poslovnog svijeta gdje su ljudi koji su zaradili svoj prvi ozbiljan novac, potrošili ogromne količine istog u opremanju konferencijske dvorane sa dizajnerskim stolicama od 5.000 EUR. Uskoro više nisu imali dovoljno novca da prežive i ugrozili su svoje poslovanje i egzistenciju.

Kad dozvolimo emocijama i vlastitom egu da određuju iznose koje ćemo potrošiti na kupovinu stvari, stvorili smo novi problem – takav način trošenja ugrožava fleksibilnost poslovanja.

Novac koji trošimo trebao bi biti investicija u poslovanje, koja će generirati prihode. Da li će dizajnerska stolica od 5.000 EUR generirati više prihoda? Da li će nam takva kupovina pomoći da smanjimo troškove i povećamo dobit?

Jedan od najbogatijih ljudi na svijetu, Warren Buffett i dalje živi u istoj kući koju je kupio prije 30 godina. Siguran sam da si može priuštiti bilo koju kuću na svijetu.

Jedna od njegovih najpoznatijih izjava je: “Ako ste glupi u vezi malih stvari, biti ćete glupi i u velikim stvarima!”

Nemojte upasti u zamku blještavila, jer jednom kad potrošite bespotrebno svoj teško zarađeni novac, više ga ne možete vratiti!

 

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Kontakt

O nama

Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.

Mi smo tu radi vas.

Vaša prijava nije uspješno spremljena. Molimo pokušajte ponovno.
Uspješno ste se prijavili na newsletter.

Pretplata na newsletter

Pretplati se i budi u toku s novostima i zanimljivostima iz svijeta dentalne medicine.

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.