Zamka blještavila

Autor: Siniša Drobnjak, dipl. ing.

U trenutku kad mi je poslovanje doseglo prvi ozbiljan rezultat, odlučio sam nabaviti auto za dostavu.

Krenuo sam s idejom da kupim neki polovni “caddy”, ali sam na kraju završio kupovinom skoro novog putničkog kombija Mercedes Vito. Kožna avionska sjedala za vozača i suvozača, stakleni panoramski krov, zračni ovjes – lista dodatne opreme je bila podugačka

Budala. Upravo sam sabotirao vlastito poslovanje!

Zamka blještavila je jedna od najčešćih u koju upadaju poduzetnici. Umjesto da sam kupio polovno dostavno vozilo za 70.000 kn, potrošio sam 300.000 kn na atraktivni putnički kombi, uz hrpu opravdanja i šarenih priča u koje sam samog sebe uvjerio.

Poduzetnici žele “uljepšati” svoj biznis isto kao što i poznati sportaši nabrijavaju svoje skupe aute. Umjesto da kupimo uredski namještaj u IKEA-i, naručujemo talijanski namještaj u ekskluzivnim salonima.

U trenutku kad bez potrebe otvorimo novčanik, dovodimo vlastito poslovanje u situaciju bespotrebnog rizika i neuspjeha. Ne možemo očekivati da ćemo imati održivo poslovanje, ako neplanirano i bespotrebno trošimo novac na “uljepšanu” verziju imovine tvrtke.

Uspjeh vaše tvrtke ne ovisi o stvarima koje ste kupili. Ne kažem da nije lijepo imati prekrasne stvari, ali nemojte dozvoliti vlastitom egu da vas odvede u zamku “blještavila”.

Previše je primjera iz poslovnog svijeta gdje su ljudi koji su zaradili svoj prvi ozbiljan novac, potrošili ogromne količine istog u opremanju konferencijske dvorane sa dizajnerskim stolicama od 5.000 EUR. Uskoro više nisu imali dovoljno novca da prežive i ugrozili su svoje poslovanje i egzistenciju.

Kad dozvolimo emocijama i vlastitom egu da određuju iznose koje ćemo potrošiti na kupovinu stvari, stvorili smo novi problem – takav način trošenja ugrožava fleksibilnost poslovanja.

Novac koji trošimo trebao bi biti investicija u poslovanje, koja će generirati prihode. Da li će dizajnerska stolica od 5.000 EUR generirati više prihoda? Da li će nam takva kupovina pomoći da smanjimo troškove i povećamo dobit?

Jedan od najbogatijih ljudi na svijetu, Warren Buffett i dalje živi u istoj kući koju je kupio prije 30 godina. Siguran sam da si može priuštiti bilo koju kuću na svijetu.

Jedna od njegovih najpoznatijih izjava je: “Ako ste glupi u vezi malih stvari, biti ćete glupi i u velikim stvarima!”

Nemojte upasti u zamku blještavila, jer jednom kad potrošite bespotrebno svoj teško zarađeni novac, više ga ne možete vratiti!

 

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Kontakt

O nama

Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.

Osim tiskanog izdanja časopisa Dental Tribune od 2021. godine pokrenuto je i digitalno izdanje časopisa DT kao i nova interaktivna web stranica Dental&Esthetic news. Od 2022. godine ponovo smo pokrenuli i časopis Esthetic&Design – minimalno invazivna estetska medicina.

Putem ciljanih marketinških alata pomažemo ostvarivanju boljih prodajnih poslovnih rezultata naših klijenata i partnera. Povezujemo, educiramo i prenosimo najnovije svjetske aktualnosti iz dentalne medicine krajnjim čitateljima – doktorima dentalne medicine.

Mi smo tu zbog vas…..

© Sva prava Dental Media Grupa – 2023 | Web dizajn i izrada by Wire |

Prijava za newsletter

* označena polja su obavezna