Upravljanje u doba krize

Upravljanje osobljem izazov je čak i u svakodnevnoj praksi, a u kriznim vremenima još i više. Bilo je kriza i prije aktualne pandemije i nažalost uvijek će ih biti. Ozbiljne bolesti vlasnika ordinacije, financijski problemi ili pogrešne odluke ordinaciju mogu dovesti u kriznu situaciju. Pogotovo u teškim vremenima važno je moći osloniti se na stabilan tim i solidarnost, a zaposlenici, pak, na jako vodstvo. Ali što je važno kod upravljanja u kriznim vremenima?

Kao prvi korak, presudno je osigurati operativni rad i pronaći hitna organizacijska rješenja; to se uglavnom radi automatski. Međutim, to je samo osnova za uspješno upravljanje u krizi. U olujnim vremenima presudno je da se zaposlenicima pokaže put i da im se daju jasni ciljevi i smjernice. Budući da zaposlenici imaju instinkt i sumnjaju da nešto nije u redu, važno je rano komunicirati i od tima napraviti saveznike. Informacije pružaju sigurnost i posebno u neobičnim vremenima potreba za sigurnošću je ogromna. Stoga je važno posebno u ovim vremenima biti prisutan kao vođa. Tijekom pandemije mnoge su ordinacije iz razumljivih razloga prešle na smjenski rad. Ipak, preporučuje se da rukovoditelji budu što je više moguće prisutni i raspoloživi za pitanja zaposlenika. Trebali bi naći vremena za razgovore i pokazati zanimanje i razumijevanje za njihove osjećaje i strahove. Činjenica da se tim pitanjima posvećuje pažnja i pronalaze rješenja odlučujući je čimbenik za brz izlazak iz krize, prihvaćanje promjena i mogućnost gledanja naprijed.

Čak i sa zaposlenicima koji imaju sklonost negativno utjecati na raspoloženje tima glasno izražavajući svoje nezadovoljstvo ili dovodeći u pitanje odluke treba pravovremeno voditi razgovore kako bi se adekvatno reagiralo. Ovo je definitivno lakše u razgovoru nasamo nego na sastanku cijelog tima gdje bi vam dinamika grupe mogla poremetiti koncept.
U ovakvim vremenima većina ljudi bavi se sa sobom i vlastitom sudbinom. Onaj tko uspije odnositi se prema svojoj okolini obazrivo i tolerantno, umjesto da sve stavlja na zlatnu vagu, prije svega će sebi olakšati situaciju. Mnogi su preplavljeni nepoznatom ekstremnom situacijom. Riječi pune empatije tada puno pomažu. Istodobno, vlasnici ordinacija trebaju svom timu dati uvid u poduzetničku perspektivu i u to kojim se praktičnim temama sami bave. Obično je ovo je jedini način da zaposlenici postanu svjesni i razumiju korporativne probleme i teške kadrovske odluke. Tko razgovara o osjećajima, povećava šansu da ga drugi razumiju.

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Izazovno je, ali podjednako važno, da nadređeni u svakom trenutku pred vlastitim zaposlenicima nastupaju konstruktivno i djeluju kao uzor. Nitko od svog tima ne može očekivati ​​pozitivan stav ako se odozgo osjeti previše sumnji, briga ili destruktivnog ponašanja. Posebno u teškim vremenima nije lako odisati optimizmom. Međutim, pozitivno razmišljanje može se naučiti i zapravo je odluka volje. Treba svjesno tražiti pozitivno u negativnim stvarima i u krizi vidjeti novu priliku. Preporučuje se čak i teška vremena iskoristiti za stjecanje novih spoznaja: o timu i općenito. “Što nikada ne bih doživio ili naučio bez krize?” Ovo pitanje pomaže da se shvati smisao u teškim vremenima, ali i da se bolje naoružamo za buduće izazove.

Srećom, nakon svakog pada kad-tad slijedi ponovni uspon, a i u krizi izazvanoj koronavirusom na kraju će sve opet krenuti uzbrdo. Tada je vratiti važno tim u (novu) normalnost. To podrazumijeva ukidanje izvanrednog stanja i posebnih propisa. Što duže traje skraćeno radno vrijeme, kućni ured i sl., to postaju prirodniji za zaposlenike, a u nekim slučajevima čak izazivaju neopravdana očekivanja. Kako velik broj propisa o iznimkama ne bi preplavio ordinaciju, zaposlenicima treba objasniti zašto se neki ustupci moraju ponovno ukinuti.

Posebno je važno i za vrijeme i nakon krize uvažiti uložene napore zaposlenika. Čak i ako ste u ekstremnim situacijama prvenstveno zauzeti time da uopće funkcionirate, nikako se ne smije zanemariti da timu i samima sebi predočite zajednički postignute uspjehe. U konačnici, iz krize će izaći mentalno ojačani samo oni koji s ponosom gledaju na ono što su postigli unatoč nepovoljnim okolnostima – ili zbog njih.

 

Autor: Dipl.-Psych. Bianca Rieken

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas
Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Kontakt

O nama

Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.

Mi smo tu radi vas.

Vaša prijava nije uspješno spremljena. Molimo pokušajte ponovno.
Uspješno ste se prijavili na newsletter.

Pretplata na newsletter

Pretplati se i budi u toku s novostima i zanimljivostima iz svijeta dentalne medicine.