Razmislite o tome želite li zapošljavati najbolje doktore, asistente i ostalo osoblje ili one koje veseli njihov posao i želja za rastom?! Znati, a ne koristiti još nije znanje.
Pacijenti očekuju od doktora, asistenta i ostalog osoblja da razumiju njihov strah i „osjete“ njihovu bol. Zbog toga vaš uspjeh, kao i uspjeh vaše ordinacije, ovisi o dva stupa koji su nosioci vašeg poslovanja: briga o pacijentu i profesionalnost.
Potrebno je brzo reagirati i prilagoditi se stalnim promjenama i zahtjevima tržišta koji dolaze, a oni koji nisu u stanju pratiti, prilagoditi se i brzo reagirati na promjene, teško mogu opstati i ostvarivati zadane ciljeve.
Na pitanje gdje je granica razvoja ili koji je nivo kompetencija optimalan, odgovor nam sam dolazi; nema granice i nema optimalnog razvoja. Trenutak kada dosegnemo određenu razinu razvoja ili poslovni cilj, postaje trenutak kada počinjemo razmišljati o novim ciljevima i novim planovima razvoja.
Jedina konstanta u poslovanju su promjene, a kontinuirana edukacija omogućava prirodno sudjelovanje u tim promjenama bez otpora i u željenom smjeru.
Edukaciju i razvoj zaposlenika pokreće poslodavac što je povezano s gotovo svim aspektima upravljanja ljudskih potencijala.
Svako stjecanje novih znanja i vještina zaposlenika pridonosi poslovnom uspjehu svake ordinacije, stoga nam je poslovna edukacija od iznimne važnosti.
Dodatne edukacije nisu samo potreba nego i nužnost kako biste pratili aktualnosti u svojoj struci. Usavršavajte svoje zaposlenike i omogućite im edukaciju u svrhu povećavanja profesionalnih kompetencija i time direktno utječete na njihovo zadovoljstvo, motivaciju i osjećaj važnosti.
Spremnost djelatnika na učenje i prilagođavanje promjenama danas je puno veća nego prijašnjih godina, a kontinuirano učenje pomaže u stjecanju samopouzdanja zaposlenika, što poslodavcu i djelatnicima omogućuje brže i učinkovitije ostvarivanje zadaća i ciljeva.
U sve konkurentnijem i zahtjevnijem okruženju u kojem su ciljevi sve viši, a vremena je sve manje, svaka dodatna vještina pomaže nam u dobivanju one male, ali ključne konkurentne prednosti.
Cjeloživotno učenje ili ulaganje u ljudske potencijale pojam je koji se često pojavljuje u medijima, konferencijama, planovima razvoja pojedinaca, ordinacija ili poliklinika, no koliko se to zaista i prakticira?
Poslodavci priznaju važnost edukacije zaposlenika, ali više od 55 % njih priznaje da ne ulaže dovoljno u edukaciju, iako im je potrebna.
S druge strane imamo 58 % zaposlenih koji uopće nemaju edukacije koju financira poslodavac! Mnogi polaznici priznaju da su im edukativne radionice i treninzi pomogli da osvijeste sebe i svoju ulogu u timu, ordinaciji, odnosu prema kolegama i pacijentima.
Novo znanje, alate i tehniku koje su primili pomoću edukacije sada koriste za učinkovitiju i jasniju komunikaciju, lakše upravljanje vremenom, predviđaju potencijalni konflikt i iz njega izvlače najbolje, te hrabrije iznose svoje ideje. Preduvjet za cjeloživotno učenje je radoznalost i otvoren stav prema usvajanju novih znanja.
Edukacija je proces stjecanja novih znanja i vještina zaposlenika i važan temelj za njihov daljnji razvoj. Učinkovita poslovna edukacija vaših zaposlenika može poboljšati šanse za uspjeh i rast vašeg poslovanja.
Zanemarujete li vrijednost edukacije koja direktno utječe na poslovni rast, može se dogoditi da vaša ordinacija ili poliklinika stagnira i da tu stagnaciju ili čak pad pripisujete vanjskim faktorima, a ne nedovoljnoj edukaciji i motiviranosti vaših ljudi.
Ordinacije i poliklinike svakodnevno gube pacijente i klijente zbog lošeg odnosa i nejasne komunikacije njezinih zaposlenika. Zato je potrebno motivirati svoje zaposlenike da razvijaju i usavršavaju svoje poslovne vještine i kompetencije, da prate tržišne trendove i da ih znaju involvirati u poslovanju, a u skladu s vrijednostima koje promovirate.
To je jedini način za stvaranje kulture koja potiče razvoj izvrsnosti i siguran je put prema vodećoj poziciji i zadržavanju te pozicije na tržištu. Vjerujem da ne biste pokušali osvojiti Mount Everest u baloneru bez priprema i treninga, već biste za to posjedovali adekvatnu odjeću i obuću, pa tako je i za osvajanje novog pacijenta i tržišta potrebna adekvatna edukacija svih zaposlenih.
Neke od najvažnijih profesionalnih vještina za zaposlenike i poslodavce ne učimo formalnim obrazovanjem, a nazivamo ih soft skills. Te bi nam vještine trebale biti ključne prilikom potrage za novim djelatnikom, poslom ili za napredovanje u karijeri.
Soft skills vas karakteriziraju kao lidera, motivatora, pregovarača, komunikatora, timskog igrača te izravno utječu na uspjeh u poslu, napredak u karijeri i zadovoljstvo u životu. To su nemjerljive vještine koje određuju vašu osobnost i vaše sposobnosti rješavanja zahtjevnih situacija i zadataka na poslu.
Osobe koje posjeduju “soft skills” lakše rade svoj posao pod stresom, učinkovitije vode timove, motiviraju i delegiraju zadatke, a zaposlenici koji posjeduju “soft skills” poslodavcima osiguravaju veći profit i konkurentniju poziciju na tržištu.
Za vas je dobra vijest da se te vještine mogu naučiti na seminarima, edukativnim treninzima i radionicama. Za razliku od takozvanih hard skills koje se mogu dokazati i mjeriti, soft skills su nemjerljive.
Neki primjeri ‘mekih’ vještina su analitičko razmišljanje, verbalna i neverbalna komunikacija, sposobnost motiviranja, pregovaranja i vođenja.
Bez obzira na to što vas smatraju najboljim stomatologom, kirurgom, tehničarom, asistentom ili najboljim čime god se već bavite, sve to vam neće biti dovoljno ako jasno i precizno ne delegirate zadatke i/ili neučinkovito komunicirate sa svojim djelatnicima.
Biti vođa ne znači samo da ljudi čine ono što vi želite, biti vođa znači znati nadahnuti i motivirati ljude da ostvare svoj puni potencijal.
Verbalna i neverbalna komunikacija su vještine od visoke važnosti na radnom mjestu jer određuju način kako vas ljudi doživljavaju. One također poboljšavaju vaše šanse da izgradite dobar odnos s kolegama i još bolji s pacijentima.
Timski je rad presudan jer uspjeh ordinacije ili poliklinike rijetko ovisi o jednoj osobi. Uspjeh je rezultat rada svih zaposlenih koji imaju zajednički cilj. Kada stvari ne idu prema planu, važno je biti sposoban prilagoditi se i pronaći neko drugo rješenje.
Uspješni lideri su oni koji znaju kako i kada biti fleksibilan i inovativan. Zadovoljstvo pacijenata je najvažniji cilj vaše ordinacije. Zato je od velike važnosti sposobnost da razumijete nezadovoljnog ili ljutoga pacijenta te ga pridobijete na svoju stranu.
Kako ćete i u kojem vremenu ostvariti ili premašiti očekivanja pacijenta određuje njegovu lojalnost, a što često znači i preporuku novog pacijenta. Sve su to vještine koje se mogu naučiti i usvojiti pomoću edukacijskih treninga.
Pružanje edukacijskih mogućnosti i dodatnog usavršavanja nije povlastica samo za zaposlenike, ovaj način ulaganja stvara benefit i za poslodavce na više nivoa.
Djelatnici osjećaju da se brinete o njima i njihovoj budućnosti, pobuđuje se osjećaj pripadnosti što uzrokuje veću lojalnost i opću motivaciju.
Budući da zamjena iskusnih zaposlenika ordinaciju može stajati velikog novčanog iznosa, zadržavanje kvalitetnih individualaca i njihovo usavršavanje sasvim je logičan i opravdan plan koji će neupitno vratiti uloženu investiciju.
Strah može biti motivator, ali je češće kočnica.
Autor: Ivica Kocman, business trainer
O nama
Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.
Mi smo tu radi vas.