U potrazi za izvrsnošću

Izvrsnost je način razmišljanja, a težnja prema izvrsnome nastaje u našoj glavi. Pokreće nas ono u što vjerujemo, a rezultati su ono što nas definira. Izvrsnost prepoznajemo i u postavljanju ciljeva, želimo li nešto naučiti/postići ili želimo to znanje/iskustvo moći i znati primijeniti?

 
Moderna ordinacija ili poliklinika prepoznala je ljudske resurse kao najvažniji segment postizanja konkurentske prednosti na tržištu, a ulaganje u rast i razvoj zaposlenika je logičan i opravdan plan koji će neupitno vratiti uložena sredstva i vrijeme. 

Razmislite o tome želite li zapošljavati najbolje doktore, asistente i ostalo osoblje ili one koje veseli njihov posao i želja za rastom?! Znati, a ne koristiti još nije znanje.

Pacijenti očekuju od doktora, asistenta i ostalog osoblja da razumiju njihov strah i „osjete“ njihovu bol. Zbog toga vaš uspjeh, kao i uspjeh vaše ordinacije, ovisi o dva stupa koji su nosioci vašeg poslovanja: briga o pacijentu i profesionalnost.

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Kako bismo i dalje uspješno poslovali, moramo biti u stalnoj „vezi“ sa svojim okruženjem. 

Potrebno je brzo reagirati i prilagoditi se stalnim promjenama i zahtjevima tržišta koji dolaze, a oni koji nisu u stanju pratiti, prilagoditi se i brzo reagirati na promjene, teško mogu opstati i ostvarivati zadane ciljeve. 

Na pitanje gdje je granica razvoja ili koji je nivo kompetencija optimalan, odgovor nam sam dolazi; nema granice i nema optimalnog razvoja. Trenutak kada dosegnemo određenu razinu razvoja ili poslovni cilj, postaje trenutak kada počinjemo razmišljati o novim ciljevima i novim planovima razvoja. 

Jedina konstanta u poslovanju su promjene, a kontinuirana edukacija omogućava prirodno sudjelovanje u tim promjenama bez otpora i u željenom smjeru. 

Edukaciju i razvoj zaposlenika pokreće poslodavac što je povezano s gotovo svim aspektima upravljanja ljudskih potencijala. 

Kada ste nezadovoljni poslovanjem ili ostvarenim rezultatima, postavite si pitanje: Stagnira li tržište ili vi i vaši zaposlenici? 

Svako stjecanje novih znanja i vještina zaposlenika pridonosi poslovnom uspjehu svake ordinacije, stoga nam je poslovna edukacija od iznimne važnosti.

VAŽNO

Primarni cilj je ostvariti zadovoljstvo pacijenata i uz to postići zadovoljstvo i motiviranost svih djelatnika.

VAŽNO

Edukacija zaposlenika – preduvjet konkurentske prednosti

Dodatne edukacije nisu samo potreba nego i nužnost kako biste pratili aktualnosti u svojoj struci. Usavršavajte svoje zaposlenike i omogućite im edukaciju u svrhu povećavanja profesionalnih kompetencija i time direktno utječete na njihovo zadovoljstvo, motivaciju i osjećaj važnosti. 

Spremnost djelatnika na učenje i prilagođavanje promjenama danas je puno veća nego prijašnjih godina, a kontinuirano učenje pomaže u stjecanju samopouzdanja zaposlenika, što poslodavcu i djelatnicima omogućuje brže i učinkovitije ostvarivanje zadaća i ciljeva. 

U sve konkurentnijem i zahtjevnijem okruženju u kojem su ciljevi sve viši, a vremena je sve manje, svaka dodatna vještina pomaže nam u dobivanju one male, ali ključne konkurentne prednosti. 

Saznajte odgovor na pitanja: Koja je razlika koja čini razliku? Što točno razlikuje vas od konkurencije? 

Jedina prava razlika su ljudi!

Cjeloživotno učenje ili ulaganje u ljudske potencijale pojam je koji se često pojavljuje u medijima, konferencijama, planovima razvoja pojedinaca, ordinacija ili poliklinika, no koliko se to zaista i prakticira?

 Poslodavci priznaju važnost edukacije zaposlenika, ali više od 55 % njih priznaje da ne ulaže dovoljno u edukaciju, iako im je potrebna.

S druge strane imamo 58 % zaposlenih koji uopće nemaju edukacije koju financira poslodavac! Mnogi polaznici priznaju da su im edukativne radionice i treninzi pomogli da osvijeste sebe i svoju ulogu u timu, ordinaciji, odnosu prema kolegama i pacijentima. 

Novo znanje, alate i tehniku koje su primili pomoću edukacije sada koriste za učinkovitiju i jasniju komunikaciju, lakše upravljanje vremenom, predviđaju potencijalni konflikt i iz njega izvlače najbolje, te hrabrije iznose svoje ideje. Preduvjet za cjeloživotno učenje je radoznalost i otvoren stav prema usvajanju novih znanja.

 
Edukacija je proces stjecanja novih znanja i vještina zaposlenika i važan temelj za njihov daljnji razvoj. Učinkovita poslovna edukacija vaših zaposlenika može poboljšati šanse za uspjeh i rast vašeg poslovanja. 

Zanemarujete li vrijednost edukacije koja direktno utječe na poslovni rast, može se dogoditi da vaša ordinacija ili poliklinika stagnira i da tu stagnaciju ili čak pad pripisujete vanjskim faktorima, a ne nedovoljnoj edukaciji i motiviranosti vaših ljudi. 

Ordinacije i poliklinike svakodnevno gube pacijente i klijente zbog lošeg odnosa i nejasne komunikacije njezinih zaposlenika. Zato je potrebno motivirati svoje zaposlenike da razvijaju i usavršavaju svoje poslovne vještine i kompetencije, da prate tržišne trendove i da ih znaju involvirati u poslovanju, a u skladu s vrijednostima koje promovirate. 

To je jedini način za stvaranje kulture koja potiče razvoj izvrsnosti i siguran je put prema vodećoj poziciji i zadržavanju te pozicije na tržištu. Vjerujem da ne biste pokušali osvojiti Mount Everest u baloneru bez priprema i treninga, već biste za to posjedovali adekvatnu odjeću i obuću, pa tako je i za osvajanje novog pacijenta i tržišta potrebna adekvatna edukacija svih zaposlenih.

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

SOFT SKILLS

Neke od najvažnijih profesionalnih vještina za zaposlenike i poslodavce ne učimo formalnim obrazovanjem, a nazivamo ih soft skills. Te bi nam vještine trebale biti ključne prilikom potrage za novim djelatnikom, poslom ili za napredovanje u karijeri. 

Soft skills vas karakteriziraju kao lidera, motivatora, pregovarača, komunikatora, timskog igrača te izravno utječu na uspjeh u poslu, napredak u karijeri i zadovoljstvo u životu. To su nemjerljive vještine koje određuju vašu osobnost i vaše sposobnosti rješavanja zahtjevnih situacija i zadataka na poslu. 

Osobe koje posjeduju “soft skills” lakše rade svoj posao pod stresom, učinkovitije vode timove, motiviraju i delegiraju zadatke, a zaposlenici koji posjeduju “soft skills” poslodavcima osiguravaju veći profit i konkurentniju poziciju na tržištu.

 
Za vas je dobra vijest da se te vještine mogu naučiti na seminarima, edukativnim treninzima i radionicama. Za razliku od takozvanih hard skills koje se mogu dokazati i mjeriti, soft skills su nemjerljive. 

Neki primjeri ‘mekih’ vještina su analitičko razmišljanje, verbalna i neverbalna komunikacija, sposobnost motiviranja, pregovaranja i vođenja. 

Bez obzira na to što vas smatraju najboljim stomatologom, kirurgom, tehničarom, asistentom ili najboljim čime god se već bavite, sve to vam neće biti dovoljno ako jasno i precizno ne delegirate zadatke i/ili neučinkovito komunicirate sa svojim djelatnicima.
Biti vođa ne znači samo da ljudi čine ono što vi želite, biti vođa znači znati nadahnuti i motivirati ljude da ostvare svoj puni potencijal.

Iskustvo je najbolja škola, samo je školarina vrlo skupa – Sokrat

Verbalna i neverbalna komunikacija su vještine od visoke važnosti na radnom mjestu jer određuju način kako vas ljudi doživljavaju. One također poboljšavaju vaše šanse da izgradite dobar odnos s kolegama i još bolji s pacijentima. 

Timski je rad presudan jer uspjeh ordinacije ili poliklinike rijetko ovisi o jednoj osobi. Uspjeh je rezultat rada svih zaposlenih koji imaju zajednički cilj. Kada stvari ne idu prema planu, važno je biti sposoban prilagoditi se i pronaći neko drugo rješenje. 

Uspješni lideri su oni koji znaju kako i kada biti fleksibilan i inovativan. Zadovoljstvo pacijenata je najvažniji cilj vaše ordinacije. Zato je od velike važnosti sposobnost da razumijete nezadovoljnog ili ljutoga pacijenta te ga pridobijete na svoju stranu. 

Kako ćete i u kojem vremenu ostvariti ili premašiti očekivanja pacijenta određuje njegovu lojalnost, a što često znači i preporuku novog pacijenta. Sve su to vještine koje se mogu naučiti i usvojiti pomoću edukacijskih treninga.

Pružanje edukacijskih mogućnosti i dodatnog usavršavanja nije povlastica samo za zaposlenike, ovaj način ulaganja stvara benefit i za poslodavce na više nivoa. 

Djelatnici osjećaju da se brinete o njima i njihovoj budućnosti, pobuđuje se osjećaj pripadnosti što uzrokuje veću lojalnost i opću motivaciju. 

Budući da zamjena iskusnih zaposlenika ordinaciju može stajati velikog novčanog iznosa, zadržavanje kvalitetnih individualaca i njihovo usavršavanje sasvim je logičan i opravdan plan koji će neupitno vratiti uloženu investiciju.
Strah može biti motivator, ali je češće kočnica.

Izvrsnost nije cilj, izvrsnost je put.

Autor: Ivica Kocman, business trainer

 

VAŽNO
Plaćeni oglas

Kontakt

O nama

Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.

Mi smo tu radi vas.

Vaša prijava nije uspješno spremljena. Molimo pokušajte ponovno.
Uspješno ste se prijavili na newsletter.

Pretplata na newsletter

Pretplati se i budi u toku s novostima i zanimljivostima iz svijeta dentalne medicine.