Ključno: Kako ocjenjujemo svoju sposobnost samokontrole? Slika: Freepik

Provesti dobre namjere u svakodnevnom radu

Na prijelazu godine mnogi si zacrtaju ne samo privatne nego i profesionalne ciljeve. Kako bi se oni ostvarili u svakodnevnom radu i uspješno prevladali svi izazovi na poslu, potrebna je snaga volje. Pritom važnu ulogu igra procjenjivanje vlastite sposobnosti samokontrole: onaj tko smatra da snaga volje nema granica, osjeća se manje iscrpljeno nakon mentalno iscrpljujućih zadataka i može se uspješnije samokontrolirati. Do tih spoznaja došlo je jedno istraživanje na Institutu za istraživanje rada u Leibnizu.

“U budućnosti ću posao shvatiti malo ležernije i bolje ću surađivati s kolegama i klijentima” – to su planovi koji vjerojatno mnogima prolaze kroz glavu. Primjeri ilustriraju da se zahtjevi u kojima svoje emocije moramo imati pod kontrolom podrazumijevaju u mnogim područjima modernog profesionalnog svijeta.

Na primjer, od prodavača se očekuje da uvijek budu ljubazni u kontaktu s kupcima. Potiskivanje naših istinskih osjećaja u korist ponašanja usmjerenog na cilj zahtijeva visok stupanj samokontrole. To nam je naporno i može dovesti do iscrpljenosti. Prethodna istraživanja pokazala su da se sposobnost samokontrole naglo smanjuje kada se moraju ponavljati zadaci u kojima je potrebna kontrola. Međutim, ova dugogodišnja pretpostavka da je snage volje ograničen resurs već se neko vrijeme preispituje. Najnoviji nalazi ukazuju na to da utjecaj ima koji koncept prevladava u našim glavama: tko pretpostavlja da se snaga volje ne može jednostavno iscrpiti, nego nam je dostupna neograničeno, mentalno iscrpljujuće zadatke bolje rješavaju od onih koji smatraju da se snaga volje troši. Ti su nalazi zasada temelje na laboratorijskim pokusima.

Istraživači na Institutu za istraživanje rada Leibniz sada su prvi put i za svakodnevni rad potvrdili da određeni stavovi o snazi volje mogu utjecati na izvedbu.

Važan je stav

Vodili su dnevnik sa 71 sudionikom, od kojih su svi radili redovito u kontaktu s klijentima, pacijentima ili poslovnim partnerima. Tijekom deset uzastopnih radnih dana ispitanici su dva puta dnevno online odgovarali na upitnik. U popodnevnim satima upitani su koliko su često tijekom dana došli u situaciju da emocije moraju prilagoditi situaciji i tako vježbati samokontrolu. Također su trebali odgovoriti na pitanje jesu li se osjećali iscrpljeno. Navečer su sudionici istraživanja ponovno trebali ocijeniti kako se osjećaju. Prije početka istraživanja također je ispitano koji stav ispitanici imaju o snazi volje. U tu svrhu trebali su ocijeniti određene izjave poput: “Nakon mentalno iscrpljujuće aktivnosti osjećate se potaknuto na nove izazovne zadatke.”

“Ispitanici koji su na poslu morali kontrolirati svoje emocije profitirali su od stava da je snaga volje gotovo neograničena. Osjećali su se manje iscrpljeno i nakon napornog dana radnog dana,” rekla je autorica istraživanja.

Ne naglašavajte granice, nego mogućnosti

“Naša snaga volje možda nije toliko ograničena kao što smo prvobitno sumnjali. Ako pretpostavljamo da se naša sposobnost samokontrole brzo iscrpljuje, obično ćemo podcjenjivati ​​vlastite sposobnosti” Poslovno okruženje također može imati utjecaj na odnos zaposlenika prema stavu o granicama snage volje. “U tvrtki u kojoj se radije naglašavaju granice mogućeg, umjesto da se ističu mogućnosti, zaposlenici mogu početi vjerovati u ograničen izvor snage volje. To u najgorem slučaju može dovesti do toga da pojedini članovi tima nemaju optimalnu učinkovitost” Ako želite biti uspješniji, morate vjerovati da nam je snaga volje dostupna gotovo neograničeno.

Izvor: DT Hrvatska

 

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Kontakt

O nama

Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.

Mi smo tu radi vas.

© Sva prava Dental Media Grupa – 2023 | Web dizajn i izrada by Wire |

Prijava za newsletter

* označena polja su obavezna