Darwin tvrdi da preživljavaju oni koji se najbrže prilagode promjenama. (Slika: Freepik)

Prednost malih

Uvijek nam se čini da “veliki” igrači imaju prednost. Ogromni resursi koji su im na raspolaganju, milijunski prihodi, veliki tim stručnih ljudi, prisutnost na tržištu i nerealno velik budžet za oglašavanje i promociju.

Veliki igrači naizgled imaju sve – vlastiti brend, reputaciju, tržišnu prepoznatljivost, “mašinu” za marketing i dovođenje kupaca. Imaju sve ono za što nam se čini da se kao mali borimo, kako bi to isto imali jednog dana.

Veliki sustavi također imaju i ogroman trošak nasljeđa, skupi hladni pogon, velike troškove održavanja infrastrukture i konstantnog investiranja u novu tehnologiju kako bi pratili razvoj tržišta.

Ono što je također prisutno kod “velikih” je sklonost da se bore zadržati postignute pozicije i načine kako sustav trenutno radi – sve to zajedno čini bilo kakvu promjenu kod velikih sustava teško provedivom, bolnom i nepopularnom.

Imao sam priliku više puta sudjelovati u uvođenju novih tehnologija u velike sustave – gotovo redovno se dešava uvijek isti scenarij, a to je ogroman otpor zaposlenika prema bilo kakvoj promjeni.

Postoje ipak dvije stvari koje malima idu u prilog. Male tvrtke imaju fleksibilnost  – što je definitivno došlo do izražaja u situaciji sa pandemijom COVID-19.

Najveća prednost malih tvrtki je bliskost u odnosu s kupcem. Kod velikih sustava to jednostavno nije moguće postići.

Male tvrtke mogu tretirati svakog kupca i zaposlenika kao “zvijezdu” i iznimku od pravila, dok veliki sustavi zbog načina rada i veličine, uglavnom tretiraju kupce kao “transakciju”.

Charles Darwin je poznat po svojoj teoriji opstanka najsposobnijih. Nije rekao najvećih, najjačih, najbogatijih, najpametnijih. Darwin tvrdi da preživljavaju oni koji se najbrže prilagode promjenama.

U poslovnom svijetu je ključno koliko smo fleksibilni u svojoj prilagodbi  promjenama na tržištu i okolini.

Nitko od nas nije mogao predvidjeti globalnu pandemiju – ali je i taj rizik od nedavno postao sastavni dio kalkulacije tvrtki koje su fleksibilne i prate promjene.

No, budite oprezni – prednost malih može lako biti izgubljena u trenutku kad počnu oponašati velike.

Standardizacija postupaka, uvođenje sustava i procedura ima svoje prednosti. Ali nemojte to učiniti u pogrešnom trenutku razvoja svog poslovanja, jer efekt može biti potpuno suprotan od očekivanog.

 

Siniša Dronjak, dipl. ing.

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Kontakt

O nama

Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.

Mi smo tu radi vas.

Vaša prijava nije uspješno spremljena. Molimo pokušajte ponovno.
Uspješno ste se prijavili na newsletter.

Pretplata na newsletter

Pretplati se i budi u toku s novostima i zanimljivostima iz svijeta dentalne medicine.