Uvijek nam se čini da “veliki” igrači imaju prednost. Ogromni resursi koji su im na raspolaganju, milijunski prihodi, veliki tim stručnih ljudi, prisutnost na tržištu i nerealno velik budžet za oglašavanje i promociju.
Veliki igrači naizgled imaju sve – vlastiti brend, reputaciju, tržišnu prepoznatljivost, “mašinu” za marketing i dovođenje kupaca. Imaju sve ono za što nam se čini da se kao mali borimo, kako bi to isto imali jednog dana.
Veliki sustavi također imaju i ogroman trošak nasljeđa, skupi hladni pogon, velike troškove održavanja infrastrukture i konstantnog investiranja u novu tehnologiju kako bi pratili razvoj tržišta.
Ono što je također prisutno kod “velikih” je sklonost da se bore zadržati postignute pozicije i načine kako sustav trenutno radi – sve to zajedno čini bilo kakvu promjenu kod velikih sustava teško provedivom, bolnom i nepopularnom.
Imao sam priliku više puta sudjelovati u uvođenju novih tehnologija u velike sustave – gotovo redovno se dešava uvijek isti scenarij, a to je ogroman otpor zaposlenika prema bilo kakvoj promjeni.
Postoje ipak dvije stvari koje malima idu u prilog. Male tvrtke imaju fleksibilnost – što je definitivno došlo do izražaja u situaciji sa pandemijom COVID-19.
Najveća prednost malih tvrtki je bliskost u odnosu s kupcem. Kod velikih sustava to jednostavno nije moguće postići.
Male tvrtke mogu tretirati svakog kupca i zaposlenika kao “zvijezdu” i iznimku od pravila, dok veliki sustavi zbog načina rada i veličine, uglavnom tretiraju kupce kao “transakciju”.
Charles Darwin je poznat po svojoj teoriji opstanka najsposobnijih. Nije rekao najvećih, najjačih, najbogatijih, najpametnijih. Darwin tvrdi da preživljavaju oni koji se najbrže prilagode promjenama.
U poslovnom svijetu je ključno koliko smo fleksibilni u svojoj prilagodbi promjenama na tržištu i okolini.
Nitko od nas nije mogao predvidjeti globalnu pandemiju – ali je i taj rizik od nedavno postao sastavni dio kalkulacije tvrtki koje su fleksibilne i prate promjene.
No, budite oprezni – prednost malih može lako biti izgubljena u trenutku kad počnu oponašati velike.
Standardizacija postupaka, uvođenje sustava i procedura ima svoje prednosti. Ali nemojte to učiniti u pogrešnom trenutku razvoja svog poslovanja, jer efekt može biti potpuno suprotan od očekivanog.
Siniša Dronjak, dipl. ing.
O nama
Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.
Mi smo tu radi vas.