Pitanje je odgovor

Autor: Siniša Drobnjak, dipl. ing.

Najkraći put prema neuspjehu je uzimanje stvari “zdravo za gotovo”. Poslovni plan koji je
utemeljen na neprovjerenim pretpostavkama, gotovo uvijek će rezultirati gubitkom kupaca,
materijalnim gubitkom ili oboje.

Disciplina postavljanja kvalitetnih pitanja jedna je od ključnih poluga koje svaki poduzetnik ima
na raspolaganju. To sam naučio od svog mentora Keitha Cunninghama, koji je bio “bogati” otac iz knjige koja je poslovni bestseller – “Rich dad, poor dad”.

Keith tvrdi da ako bi se ikada ponovo našao u situaciji da ostane bez svog bogatstva, uspio bi
sve povratiti zahvaljujući samo jednoj stvari – disciplini razmišljanja i postavljanja kvalitetnih
pitanja. Više o tome možete saznati u njegovoj knjizi “Road less stupid”. 

Moj drugi mentor Tony Robbins, jedan od najutjecajnijih motivacijskih govornika na svijetu,
podučava da je kvaliteta našeg života direktno proporcionalna kvaliteti pitanja koja si
postavljamo.

Pa zašto onda ne posvećujemo dovoljnu pažnju pitanjima? 

Evo nekoliko uvida u ovu za mene najbitniju temu.

Problem je neodgovoreno pitanje! Najveću grešku radimo kad problem definiramo kao izjavu –
npr. “Nemam dovoljno novaca!”

Postavljanje problema u formi izjave blokirati će naš um, dok će pretvaranje problema u formu kvalitetnog pitanja, aktivirati um u potrazi rješenja. 

Kvalitetno pitanje nije – “Zašto nemam novaca?”.

Kvalitetno pitanje je “Što sve moram i mogu poduzeti da stvorim prihod od 5.000 kn do kraja
ovog mjeseca?”

Loše postavljena pitanja su generator najvećih ograničenja i pogrešnih uvjerenja koja si sami
nesvjesno namećemo. Taktička pitanja rezultiraju sa taktičkim odgovorima.

Imati dobar odgovor je pametno. Imati dobro pitanje je genijalno!

No, budite oprezni – ono što smo identificirali kao problem, najčešće je simptom, a ne i uzrok.
Morate odvojiti simptom od uzroka, jer ćete u suprotnom sagraditi rješenje za problem koji ne
postoji.

Najbolji primjer je kupovina sobnog bicikla ili trake za trčanje u situaciji kad imamo višak
kilograma.

U 99% slučajeva sve sobne sprave za vježbanje završe kao skupe “vješalice” za odlaganje odjeće.
Višak kilograma je simptom ili posljedica. Uzrok je loša prehrana ili potpuni nedostatak
vježbanja. 

Stoga prigrlite disciplinu postavljanja pitanja i smanjite mogućnost grešaka koje će vas poslovno unazaditi.

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Kontakt

O nama

Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.

Osim tiskanog izdanja časopisa Dental Tribune od 2021. godine pokrenuto je i digitalno izdanje časopisa DT kao i nova interaktivna web stranica Dental&Esthetic news. Od 2022. godine ponovo smo pokrenuli i časopis Esthetic&Design – minimalno invazivna estetska medicina.

Putem ciljanih marketinških alata pomažemo ostvarivanju boljih prodajnih poslovnih rezultata naših klijenata i partnera. Povezujemo, educiramo i prenosimo najnovije svjetske aktualnosti iz dentalne medicine krajnjim čitateljima – doktorima dentalne medicine.

Mi smo tu zbog vas…..

© Sva prava Dental Media Grupa – 2023 | Web dizajn i izrada by Wire |

Prijava za newsletter

* označena polja su obavezna