Stomatološke tvrtke izvijestile su o poboljšanim rezultatima za treće tromjesečje, ali drastični porast prodaje osobne zaštitne opreme podsjeća nas da se stomatološki sektor još nije vratio u uobičajeno poslovanje. (Slika: RightFramePhotoVideo/Shutterstock)

Oporavak dentalnog tržišta – uz oprez

Autor: Jeremy Booth, Dental Tribune International

LEIPZIG, Njemačka: Doktori dentalne medicine obično prate rad najvećih svjetskih stomatoloških tvrtki kako bi se informirali o novim proizvodima i mogućnostima ulaganja. Ove godine sve su oči bile uprte u tromjesečne rezultate u nadi da je prošao vrhunac najveće krize koja je ikad utjecala na dentalnu industriju. Rezultati iz trećeg tromjesečja pokazuju razlog za optimizam, ali i neizvjesnost.

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Povratak liječenju s razlikom – ovo je poruka za treće tromjesečje tvrtke Henry Schein iz SAD-a.

U pozivu putem internetske emisije Steven Paladino, izvršni potpredsjednik i glavni financijski direktor, rekao je da je prodaja osobne zaštitne opreme i ostalih proizvoda povezanih s bolešću COVID-19 činila gotovo sav rast u poslovanju tvrtke s medicinskom i stomatološkom opremom.


Prodaja u stomatološkom sektoru porasla je za 6,7 % u odnosu na prošlu godinu. Stanley Bergman, izvršni direktor i predsjednik uprave, rekao je da se taj rast može pripisati prodaji osobne zaštitne opreme, koja sada uključuje proizvode kao što su kompleti za testiranje i termometri. 

Stomatološka zaštitna oprema i ostali proizvodi povezani s bolešću COVID-19 povećali su se u tromjesečju za 130,0 %, što je pomoglo povećanju ukupne prodaje stomatološke robe za 8,1 % u Sjevernoj Americi i za 11,1 % u inozemstvu. Prodaja specijalnih stomatoloških proizvoda, uključujući one za implantologiju, endodonciju i ortodonciju, porasla je za 14,8 % u Sjevernoj Americi i za 6,5 % na globalnoj razini.


Bergman je rekao da je prodaja porasla u SAD-u i Kanadi te na europskim tržištima poput Francuske i Italije, ali ne i u Velikoj Britaniji, te da se prodaja u Kini, Australiji, Novom Zelandu i Brazilu uglavnom vratila na razinu prije pandemije.


“Pa gdje smo u ovom trenutku?” – upitao je Bergman. 

Komentirao je da pacijenti nastavljaju posjećivati svoje stomatologe širom Sjeverne Amerike i Europe unatoč rastućem broju infekcija. “Ovo je vrlo ohrabrujuće, [i] potpuno drugačije od onoga što je bilo u travnju”, rekao je.

Oporavak dentalnog tržišta za Straumann Group

Rezultati Straumann Grupe za treće tromjesečje pokazali su da je prodaja u stomatološkom sektoru bila snažna u zemljama s nižom stopom infekcija virusom SARS-CoV-2. Azijsko-pacifička regija pokazala se najboljom za Straumann, a slijedile su Sjeverna Amerika i Europa, Bliski istok i Afrika (EMEA). Organski prihod tvrtke u Latinskoj Americi smanjio se za 4,5 % u odnosu na prošlu godinu.


Prodaja u Kini, Australiji i Novom Zelandu pomogla je osigurati 11-postotni rast organskog prihoda u azijsko-pacifičkoj regiji, a potražnja za proizvodima tvrtke na Tajvanu i dalje je velika. U Latinskoj Americi – gdje su mnoge stomatološke klinike ostale zatvorene do srpnja ili čak do rujna – Straumann je postigao rast prodaje samo u Argentini i Čileu.


U razgovoru s analitičarima, izvršni direktor Straumanna Guillaume Daniellot rekao je da je većina klinika otvorena, ali da su se zdravstvene mjere usmjerene na suzbijanje novih zaraza virusom SARS-CoV-2 značajno povećale – posebno u regiji EMEA.


Straumann je izvijestio o 8-postotnom povećanju organskog rasta prodaje u cijeloj grupi, ali napomenuo je da su mjeseci pred nama neizvjesni. “U Sjevernoj Americi situacija je još uvijek pomalo izazovna”, objasnio je Daniellot. “Latinska Amerika tek se počinje oporavljati, dok azijsko-pacifička regija još uvijek dobro posluje. 

Tamo klinike rigorozno provode sigurnosne mjere, a protok pacijenata trenutačno je još uvijek prilično dobar. Ali ne znamo hoće li tako ostati i sada kad su se zaostaci u liječenju smanjili, a broj zaraženih ponovno raste.”
“Ukratko, treći kvartal je bio vrlo ohrabrujuć. Ali, s obzirom na neizvjesnost oko COVID-19 i gospodarstva, još uvijek je vrlo teško dati bilo kakvu prognozu čak i samo za ostatak godine“, rekao je Daniellot.

 

Rezultati tvrtke Envista ohrabruju, ali uz oprez


Amir Aghdaei, predsjednik i izvršni direktor tvrtke Envista Holdings, rekao je krajem listopada da ga ohrabruje stopa oporavka dentalnog tržišta. Obraćajući se analitičarima o rezultatima tvrtke Envista iz trećeg tromjesečja, Aghdaei je rekao: “Unatoč trenutnom porastu broja slučajeva COVID-19 širom svijeta, stomatološke ordinacije uglavnom su do danas ostale otvorene tijekom ovog novog vala izbijanja. To uključuje i najavljeni lockdown […] u Francuskoj i Njemačkoj. 

Iako smo uvjereni u otpornost dentalnog tržišta, ostajemo oprezni s obzirom na sve veći broj slučajeva i lockdown, što bi moglo dovesti do smanjenja broja pacijenata u bliskoj budućnosti. “

Aghdaei je rekao da je do zamaha u Sjevernoj Americi i zapadnoj Europi došlo kao rezultat novih pacijenata koji traže liječenje nakon što je zadovoljena potražnja postojećih.

Envista je udvostručila svoj proizvodni kapacitet Alignera tijekom tromjesečja i zabilježila rast u ortodontskom poslovanju. Howard Yu, viši potpredsjednik i glavni financijski direktor, rekao je: “Primjetno je da se prodaja bravica i žica povećavala jednoznamenkastom na razvijenim tržištima jer su ortodonti zabilježili značajan porast u svojim ordinacijama. 

Iako je to dijelom posljedica nagomilane potražnje zbog zatvaranja tijekom drugog tromjesečja, također postoji znatna količina novih slučajeva.” Yu je objasnio da su pacijenti iskoristili fleksibilniji raspored.
Više od 70 % ortodontskog posla tvrtke Envista nalazi se izvan Sjeverne Amerike. Prodaja stomatološkog diva u trećem tromjesečju pala je za 2,9 % u odnosu na prošlu godinu, ali je porasla za 76,9 % u odnosu na prethodni kvartal ove godine.

 

Align Technology i drugi guraju prema naprijed u nesigurnost


Nejasno je kako će pandemija utjecati na globalno dentalno tržište u narednom tromjesečju i kasnije, a to je ono što treba uzeti u obzir analizirajući rezultate iz trećeg tromjesečja. Align Technology isporučio je gotovo pola milijuna Invisaligna u trećem tromjesečju. No izvršni direktor Joseph M. Hogan priznao je da je teško kvantificirati koliko je još zaostale potražnje.


U svojoj 24. tjednoj anketi među doktorima dentalne medicine širom SAD-a od početka pandemije, Baird Equity Research utvrdio je da je broj pacijenata bio 20,7 % manji nego godinu dana ranije, a to je predstavljalo kontinuirani pad u listopadu u usporedbi s rezultatima istraživanja iz kolovoza i rujna.

Kad je najavio rezultate američke tvrtke Dentsply Sirona za treće tromjesečje, izvršni direktor Don Casey istaknuo je da je tvrtka napravila niz strukturnih promjena koje su osmišljene kako bi dugoročno poboljšale rezultate. “Iako smo tijekom tromjesečja zabilježili ohrabrujuće poboljšanje poslovnih trendova, situacija ostaje neizvjesna jer drugi val pandemije utječe na različite zemlje širom svijeta”, komentirao je.

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Kontakt

O nama

Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.

Osim tiskanog izdanja časopisa Dental Tribune od 2021. godine pokrenuto je i digitalno izdanje časopisa DT kao i nova interaktivna web stranica Dental&Esthetic news. Od 2022. godine ponovo smo pokrenuli i časopis Esthetic&Design – minimalno invazivna estetska medicina.

Putem ciljanih marketinških alata pomažemo ostvarivanju boljih prodajnih poslovnih rezultata naših klijenata i partnera. Povezujemo, educiramo i prenosimo najnovije svjetske aktualnosti iz dentalne medicine krajnjim čitateljima – doktorima dentalne medicine.

Mi smo tu zbog vas…..

© Sva prava Dental Media Grupa – 2023 | Web dizajn i izrada by Wire |

Prijava za newsletter

* označena polja su obavezna