Poznati američki general Dwight D. Eisenhower jer izjavio: "Kad se spremam za bitku, ne računam na planove, ali nikad se ne bi odrekao planiranja!" (Photo: Designed by freepik)

Nije stvar u planu

Poznati američki general Dwight D. Eisenhower jer izjavio: “Kad se spremam za bitku, ne računam na planove, ali nikad se ne bi odrekao planiranja!”

 

Drugi je poznati vojskovođa rekao: “Ni jedan plan ne preživi kontakt s neprijateljem!”

Činjenica da ste napravili vrlo detaljan plan ne povećava njegovu šansu za uspješnim izvršenjem, niti vam daje veću kontrolu nad samim planom.

U stvarnosti, plan se sastoji od niza pretpostavki o budućim događajima i predviđenim koracima za izvršenje i aktivnostima. No budućnost je nepoznata.

 

Pandemija COVID-19 je pokazala da samo jedna promjena u našoj okolini može baciti cijeli svijet na koljena i uništiti i najbolje planove.

Naše pretpostavke mogu biti pogrešne, naše aktivnosti mogu biti neadekvatne – krajnji je ishod drukčiji od planiranog.

Legitimno je pitanje – zašto onda uopće raditi plan?

Zato što vrijednost plana nije u samom planu. Vrijednost je u planiranju.

Intimno znanje kako su povezani svi dijelovi plana i kako možemo utjecati na pojedine ishode, ključno je u situaciji kad treba korigirati plan i prilagoditi ga novim uvjetima.

 

Tri najčešće greške koju vlasnici rade kad je u pitanju planiranje:

1) Najveća greška – mijenjaju opis konačne destinacije za detaljnu kartu kako doći do te destinacije. U stvarnom životu nam treba plan kako točno doći od točke A do točke B.

2) Druga greška je opsjednutost svojim snom ili konačnom destinacijom. Opsjednutost svojim snom glavna je prepreka da vidimo treba li uopće tržištu naš “san” i kolika je stvarna potreba za njim.

3) Treća je greška izrada planova koji sežu predaleko u budućnost. Takvi planovi nikad ne postanu planovi, nego se pretvore u ideju ili šareni san. U današnjoj “turbo” ekonomiji stvari se mijenjaju vrtoglavom brzinom, tako da je nemoguće predvidjeti što će biti za 10 godina.

 

Vrijednost planiranja je jasnoća kojom možete objasniti svoju strategiju i “nacrt” povećanja svog financijskog uspjeha u trenutnim tržišnim okolnostima.

Ako ne možete postići jasnoću plana i način kako ćete ostvariti ishode, onda morate promijeniti ishode.

 

Autor: Siniša Drobnjak, dipl.ing.

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Kontakt

O nama

Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.

Mi smo tu radi vas.

Vaša prijava nije uspješno spremljena. Molimo pokušajte ponovno.
Uspješno ste se prijavili na newsletter.

Pretplata na newsletter

Pretplati se i budi u toku s novostima i zanimljivostima iz svijeta dentalne medicine.