Poznati američki general Dwight D. Eisenhower jer izjavio: “Kad se spremam za bitku, ne računam na planove, ali nikad se ne bi odrekao planiranja!”
Drugi je poznati vojskovođa rekao: “Ni jedan plan ne preživi kontakt s neprijateljem!”
Činjenica da ste napravili vrlo detaljan plan ne povećava njegovu šansu za uspješnim izvršenjem, niti vam daje veću kontrolu nad samim planom.
U stvarnosti, plan se sastoji od niza pretpostavki o budućim događajima i predviđenim koracima za izvršenje i aktivnostima. No budućnost je nepoznata.
Pandemija COVID-19 je pokazala da samo jedna promjena u našoj okolini može baciti cijeli svijet na koljena i uništiti i najbolje planove.
Naše pretpostavke mogu biti pogrešne, naše aktivnosti mogu biti neadekvatne – krajnji je ishod drukčiji od planiranog.
Legitimno je pitanje – zašto onda uopće raditi plan?
Zato što vrijednost plana nije u samom planu. Vrijednost je u planiranju.
Intimno znanje kako su povezani svi dijelovi plana i kako možemo utjecati na pojedine ishode, ključno je u situaciji kad treba korigirati plan i prilagoditi ga novim uvjetima.
Tri najčešće greške koju vlasnici rade kad je u pitanju planiranje:
1) Najveća greška – mijenjaju opis konačne destinacije za detaljnu kartu kako doći do te destinacije. U stvarnom životu nam treba plan kako točno doći od točke A do točke B.
2) Druga greška je opsjednutost svojim snom ili konačnom destinacijom. Opsjednutost svojim snom glavna je prepreka da vidimo treba li uopće tržištu naš “san” i kolika je stvarna potreba za njim.
3) Treća je greška izrada planova koji sežu predaleko u budućnost. Takvi planovi nikad ne postanu planovi, nego se pretvore u ideju ili šareni san. U današnjoj “turbo” ekonomiji stvari se mijenjaju vrtoglavom brzinom, tako da je nemoguće predvidjeti što će biti za 10 godina.
Vrijednost planiranja je jasnoća kojom možete objasniti svoju strategiju i “nacrt” povećanja svog financijskog uspjeha u trenutnim tržišnim okolnostima.
Ako ne možete postići jasnoću plana i način kako ćete ostvariti ishode, onda morate promijeniti ishode.
Autor: Siniša Drobnjak, dipl.ing.
O nama
Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.
Mi smo tu radi vas.