Korekcija poslovnog modela

Iskusni vlasnik ima cijeli niz alata i poluga u svom poduzetničkom arsenalu, s kojima može povećati svoj profit. (Slika: Getty Images, autor: Hakinmhan)

Korekcija poslovnog modela

U situacijama kad nam je dobit premalena, a priljev gotovine presušuje, najveća greška koju možemo napraviti je da pokušamo na silu prebaciti svoju prodaju na “steroide”, radeći iste stvari kao i do sada, ali ovaj put glasnije.

Kultura “dopamina” (hormona sreće) na koju nas je navikla tehnologija i korištenje pametnih telefona, stvaranjem kontinuirane i nekontrolirane potrebe za “mikro” uzbuđenjima, i ovdje ima veliku ulogu – uzbudljivo je “napumpavati” svoje marketinške i prodajne aktivnosti.

No iskusni vlasnik ima cijeli niz alata i poluga u svom poduzetničkom arsenalu, s kojima može povećati svoj profit i priljev gotovine.

U pojedinim situacijama, nije dovoljno na novi način raspodijeliti resurse ili povećati učinkovitost, ponekad je potrebno promijeniti postojeći poslovni model.

Pandemija COVID-19 natjerao je veliki broj tvrtki da moraju u kratkom roku promijeniti svoj dosadašnji poslovni model, inače ugrožavaju održivost svog cjelokupnog poslovanja.

Kad je u pitanju rast i profitabilnost poslovanja, rijetko posežemo za značajnim promjenama poslovnog modela, ali ponekad je upravo u tome uzrok problema.

Postoji pet ključnih pitanja koja traže odgovor kada je poslovni model u pitanju:

1) Koliko resursa (vrijeme-napor-novac) moramo uložiti?

2) Tijekom kojeg vremenskog razdoblja?

3) Koliko prihoda želimo generirati?

4) Je li je prihod dovoljan da opravda troškove ulaganja i održavanja investicije, uz dovoljnu profitabilnost?

5) Možemo li ostvariti povrat investicije u planiranom vremenu?

U nastojanju da budemo još uspješniji, većina nas vidi rješenje u rastu prihoda.

Na tom putu povremeno prolazimo kroz razdoblja smanjenog profita i gotovine, kao rezultat naših “pojačanih” aktivnosti.

Pokazatelji da smo prerasli postojeći poslovni model su obično vidljivi kad nam poslovanje počne “škripati” i na vidjelo počnu izlaziti neučinkovitosti u poslovanju, odnosno kad se na radnom mjestu počne pojavljivati više “drame” nego što je uobičajeno, uslijed pada profitabilnosti.

Tada moramo mijenjati poslovni model, a ne marketinšku strategiju ili naručiti izradu novog vizualnog identiteta tvrtke ili novih web stranica.


Autor: Siniša Drobnjak, dipl. ing.

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Kontakt

O nama

Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.

Mi smo tu radi vas.

Vaša prijava nije uspješno spremljena. Molimo pokušajte ponovno.
Uspješno ste se prijavili na newsletter.

Pretplata na newsletter

Pretplati se i budi u toku s novostima i zanimljivostima iz svijeta dentalne medicine.