Biznis je intelektualni sport. Svaki sport ima svoj jezik i pravila. Jezik biznisa je knjigovodstvo!

Jezik biznisa

Sjećam se vlastitih poslovnih iskustava gdje sam obično pred kraj godine znao pitati knjigovođu: “Vidim da ćemo godinu završiti za odličnim poslovnim rezultatom i da ću morati platiti prilično veliki iznos poreza na dobit, ali žiro račun mi je prazan!?” Gdje je nestao moj novac!?”

Nakon toga bi obično uslijedio mučni razgovor u kojem bi mi knjigovođa pokušao objasniti gdje je to “nestao” moj novac i zašto ga na “papiru” ima, a na žiro računu nema.

U tom je razgovoru moj knjigovođa u najboljoj namjeri da mi objasni gdje je to “nestao” novac s računa, koristio uobičajene knjigovodstvene termine poput “pasiva”, “aktiva”, “potraživanje”, “dospijeće”, “valuta”, “dugovanje”, “amortizacija” i slično. Sjećam se osjećaja frustracije i nemoći poslije svakog takvog razgovora.

Na kraju više nisam znao da li meni duguju ili ja dugujem drugima, tko potražuje od koga i kome je nešto dospjelo. Siguran sam da i neki od vas bili u sličnoj situaciji. Biznis je intelektualni sport. Svaki sport ima svoj jezik i pravila. Jezik biznisa je knjigovodstvo!

Ako slušamo sa strane razgovor dvoje knjigovođa, ponekad nam se može učiniti da pričaju na esperantu – možda bi nam bilo lakše s esperantom… Knjigovođe pretvaraju transakcije, financijske i poslovne aktivnosti u brojeve na financijskom izvještaju.

Situacija se drastično promijenila na bolje kad sam prije par godina prvi puta upoznao svog mentora Keitha Cunninghama, koji me naučio jezik knjigovodstva, kako pročitati financijske izvještaje i kako napraviti vlastitu poslovnu “optiku” da u svakom trenutku znam koji je rezultat na semaforu i što znače ti brojevi.

No, uspostavljanje poslovne “optike” odgovornost je vlasnika, a ne knjigovođe. Vlasnik je taj koji mora naučiti jezik knjigovodstva da može postaviti kvalitetna pitanja svom knjigovođi. Vlasnik tvrtke mora znati za svaki brojčani pokazatelj:

  1. Što taj broj točno znači?
  2. S čim ga treba i može usporediti?
  3. Što je uzrok tog pokazatelja?
  4. Što može napraviti da ga promjeni?

U konačnici, poslovna se “optika” svodi samo na dvije stvari:

  1. Uspoređivanje trendova kroz vrijeme.
  2. Mjerenje odnosa između brojčanih pokazatelja u određenom vremenskom razdoblju.

Ili da pojednostavim – kad stanete na vagu i ustanovite da morate smršaviti, ključno je da promijenite prehranu. Možete jesti brokulu ili krafne. Ako jedete krafne, nećete biti sretni kad ponovo stanete na vagu.

Poslovna “optika” i knjigovođa će vam pomoći da shvatite koja je poslovna aktivnost bila krafna, a koja brokula!

 

Autor: Siniša Drobnjak, dipl.oec.

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Kontakt

O nama

Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.

Mi smo tu radi vas.

Prijava za newsletter

* označena polja su obavezna