“D Business Mastery” -Kaptol Boutique Cinema Zagreb od 11.do 12. studenoga 2022.

JE LI STOMATOLOGIJA BIZNIS?

Pitanje koje je danas aktualnije nego ikada i još uvijek izaziva polemiku kad se o tome u društvu razgovara na kongresima i okupljanjima u struci – je li stomatologija grana medicine u kojoj trebamo biti posvećeni stjecanju kliničkih vještina ili stomatologija sve većom primjenom digitalnih tehnologija prerasta u neku novu disciplinu, u kojoj su potrebne i poslovne vještine da biste bili konkurentni na današnjem tržištu?

Ovo je ujedno bio i naziv mog predavanja na “Sinergiji 5.0” u Beogradu. Došao sam na poziv dr. Igora Ristića, jednog od osnivača ovog stručnog događanja, koje donosi novu energiju i pristup edukaciji u cijeloj regiji.

Od samog početka vidjelo se da organizatorima ovo nije bio prvo takvo događanje. Sve je bilo pripremljeno na vrijeme i odrađeno bez “drame” i strke – Kristalna dvorana hotela Hyatt postavljena na vizualno atraktivan način s BMW-om kao jednim od sponzora i izloženim motorima, koji su savršenom estetikom privlačili poglede publike.

Šarmantna glumica Ivana Nikolić, kojoj je pripala uloga voditeljice, s lakoćom je vodila publiku programom, dok su se odlični predavači izmjenjivali na prekrasnoj pozornici s ogromnim LED ekranom i vrhunskim ozvučenjem.

Kad sam na početku svog predavanja postavio publici pitanje “Je li stomatologija biznis?”, pola dvorane diglo je ruku u znak slaganja s ovom tezom – što je iznenađujuće visok postotak s obzirom na to da je prema dostupnoj statistici svega 1 % stomatologa završilo neki oblik formalne poslovne edukacije.

Stomatologija je prema definiciji – “jedna od kliničkih disciplina koja je usko povezana s medicinom, ali i s tehnologijom izrade raznih naprava i postavljanja umjetnih materijala kojima se nadoknađuju i/ili nadograđuju izgubljeni zubi i okolne strukture”.

Na prvi pogled, stomatologija zaista i nije biznis – ništa u njezinoj definiciji ne ukazuje na to.

No, svaki stomatolog stjecanjem licencije za samostalni rad postaje sudionikom “tržišta” usluga na kojem vlada zakon “ponude i potražnje”. S jedne strane stomatolog pruža uslugu rješavanja kliničkih problema, ali mu s druge strane treba pacijent koji je to spreman i platiti – ako je moguće, ne po najnižoj cijeni na tržištu.

Sama riječi “biznis” kod većine ljudi na prvu izaziva negativnu sliku – biznis je nešto gdje jedna strana mora izgubiti da bi ona druga dobila. Nije ništa drukčije i u našem društvu, gdje su privatni poduzetnici često na lošem glasu zbog nekolicine koja je stekla svoje bogatstvo u najmanju ruku na sumnjiv način.

Ne čudi me stoga da se stomatolozi ne smatraju privatnim poduzetnicima.

Ali definicija biznisa koju živim već 28 godina koliko sam već dugo privatni poduzetnik, jest da je biznis intelektualni sport. A svaki sport ima svoja pravila i jezik.

Jezik biznisa je računovodstvo. Iako na prvi pogled na izgleda baš privlačno, dovoljno je savladati samo osnove financijske pismenosti – što smo i pokazali na samom predavanju, gdje su svi prisutni naučili osnove financija u manje od pola sata.

Dokaz tomu je i test koji su svi u publici prošli na kraju predavanja, gdje su na temelju financijskog izvještaja trebali donijeti odluku bi li kupili jednu poznatu stomatološku kliniku.

No financije su tek jedna od vještina koju svaki stomatolog koji želi biti uspješan mora savladati na svom putovanju u privatno poduzetništvo.

Jedna od ključnih poruka mog predavanja je da je svaki stomatolog koji se koristi vlastitim kapitalom da bi bio slobodan i uživao u plodovima svog rada – privatni poduzetnik i treba na to biti ponosan.

Što se onda ustvari događa i zašto se više stomatologa ne smatra privatnim poduzetnicima?

U posljednjih smo deset godina svjedoci značajnih promjena u stomatologiji. Nositelj te promjene je digitalna tehnologija koja je ušla na mala vrata i postala sveprisutna u gotovo svim dijelovima struke.

Danas sa sigurnošću možemo reći da su intraoralni skeneri, CBCT-i, najnapredniji softveri , 5-osovinske glodalice i 3D printeri uspostavili nove protokole, koji nude bržu, bolju i precizniju stomatologiju s predvidljivim i ponovljivim rezultatima.

Kliničke informacije o pacijentu dijele se na digitalnim platformama unutar interdisciplinarnih timova koji najčešće rade u različitim državama. Pa će vam tako kolege iz METALAB-a koji je dio poznate klinike Dentcof na čelu s planetarno poznatim dr. Florinom Cofarom, digitalno isplanirati i isporučiti sve što vam je potrebno u oralnoj rehabilitaciji pacijenta.

Iako vam se sve ove informacije možda u ovom trenutku čine daleke i na prvu možda nebitne za vašu ordinaciju, pravila igre pomalo se, ali sigurno mijenjaju.

Čak i ako se ne koristite digitalnom tehnologijom u svom svakodnevnom radu, trebali biste o tome početi razmišljati jer globalno tržište i kompletna dentalna industrija idu u tom smjeru.

Ako danas želite biti aktualni u stomatologiji, morate se pripremiti na konstantno ulaganje u nabavku nove tehnologije, a nakon toga morate biti u stanju primijeniti nove protokole i procese rada unutar svoje klinike te sve to zajedno uskladiti sa svojim dentalnim tehničarom koji ima slične izazove u svom dentalnom laboratoriju.

Što je ključno u ovoj priči? Još uvijek stignete uskočiti u ovaj vlak, ali je krajnje vrijeme da počnete graditi novi set poslovnih vještina poput bolje financijske pismenosti, uvođenja novih poslovnih procesa i komunikacijskih vještina unutar tima i prema pacijentima.

Današnja generacija pacijenata sve više želi “iskustvo”, a ne samo transakciju usluge i novca – moramo početi tražiti zajednički jezik i s takvim pacijentima.

Ovo nisu samo moja razmišljanja i procjene – slično razmišljaju i vodeći predavači poput dr. Miguela Stanleya i dr. Stavrosa Pelekanosa, koji su održali vrhunska predavanja na Sinergiji 5.0.

Prije samo nekoliko godina predavanje dr. Pelekanosa bilo bi potpuno drukčije i bitno više klinički orijentirano – danas su ključne riječi u njegovom predavanju “hardver” i “softver”, a dr. Stanley to je još podigao na višu razinu dijeleći s publikom svoje protokole u klinici koji su u potpunosti utemeljeni na primjeni digitalne tehnologije.

Sinergija 5.0 potvrđuje da su sve te promjene i novosti sada i ovdje. Digitalna revolucija već je odavno počela i tehnološki vlak polako najavljuje svoj odlazak sa stanice – nemojte ga propustiti.

Stomatolozima su poslovne vještine danas potrebnije više nego ikada.

Upravo smo zato okupili vodeće stručnjake na trećem izdanju poslovne konferencije “D Business Mastery”, koja će se održati u Kaptol Boutique Cinemi u Zagrebu od 11.do 12. studenoga 2022.

Ovo je događanje namijenjeno stomatolozima i dentalnim profesionalcima koji i dalje žele ostati konkurentni na dinamičnom tržištu stomatologije te povećati vrijednost svog poslovanja.

Pridružite nam se i napravite najbolje za sebe.

Broj mjesta u dvorani je ograničen, a registrirati se možete na: www.dbusinessmastery.com

Sve čitatelje hrvatskog izdanja časopisa Dental Tribune  nagrađujemo s dodatnih 10 % popusta na kotizaciju upotrebom promotivnog koda “DTI” prilikom registracije.

Autor: Siniša Drobnjak, dipl. ing.

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Kontakt

O nama

Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.

Mi smo tu radi vas.

Prijava za newsletter

* označena polja su obavezna