RIJEČ UREDNICE
Jeste li se ikada zapitali kako vas vaši pacijenti doživljavaju i kako bi vas ocijenili kao doktora dentalne medicine? Što je zapravo potrebno da budete izvrstan liječnik? Sigurno se povremenu susrećete sa situacijom da neki vaš kolega i nije najbolji kliničar (naravno, prema vašem sudu), a ipak su pacijenti oduševljeni njime. Očito nije dovoljno samo enciklopedijsko znanje o ustima i vješt rad rukama, iako zdravlje naših pacijenata nesporno ovisi o tome. Međutim, temelj izvrsne stomatologije je dobra komunikacija s pacijentom.
Zašto je dobra komunikacija važna u našem poslu? Komunikacijske vještine liječnika važan su sastojak uspješne ordinacije jer stvaraju povjerenje. A povjerenje je ono zbog čega se pacijenti stalno vraćaju. Ako pacijenti ne osjećaju povezanost sa svojim liječnikom – ili još gore, ne dobivaju informacije za koje smatraju da zaslužuju – mogli bi promijeniti ordinaciju ili čak potpuno zanemariti svoje oralno zdravlje.
Uspjeh u bilo kojem području zdravstvene skrbi u velikoj mjeri ovisi o komunikaciji, a to ne znači samo prenošenje informacija. To znači slušati, suosjećati, motivirati i odvojiti vrijeme za uklanjanje svih barijera u razumijevanju.
Stomatološki postupci i pojmovi mogu biti složeni i zbunjujući za pacijente. Oni nemaju formalno obrazovanje ili pozadinu koja dolazi sa šest ili više godina školovanja. Sasvim je prirodno da će imati pitanja o planiranom zahvatu ili svom stanju i da će očekivati odgovore prilagođene laiku. Dobar stomatolog mora osigurati da svaki pacijent dobije detaljne informacije o svim terapijskim mogućnostima.
Pacijentima je, osim zdravstvene usluge koja im se pruža, važno cjelokupno iskustvo. Oni traže određene stvari kod svog liječnika i svatko od njih može imati drugačiju viziju o tome što bi njihov liječnik trebao reći ili učiniti. Međutim, važno je razumjeti da je interakcija između liječnika i pacijenta interakcija između dva “stručnjaka”; liječnik je stručnjak za svoje područje, a pacijent je stručnjak za svoje potrebe. Slušajući svog pacijenta i odgovarajući na njegove potrebe, njegovo iskustvo činite puno ugodnijim i tako stvarate dobar temelj za to da vam se godinama vraća.
U sljedećem broju hrvatskog izdanja Dental Tribunea donosimo vam velik članak u kojemu će se istaknuti neke od ključnih točaka učinkovite komunikaciju s pacijentima, zašto je komunikacija važna i što možete učiniti da ju poboljšate.
Želimo vam dugo i toplo ljeto i veselimo se novim radnim pobjedama nakon zasluženog godišnjeg odmora!
O nama
Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.
Mi smo tu radi vas.