Stavovi i iskustva prikupljena tijekom istraživanja mogu pomoći kliničarima da bolje razumiju mišljenje javnosti i bolje osmisle komunikaciju s pacijentom

Istraživanja otkrivaju nerealna očekivanja pacijenata od dentalnih implantata

Dentalni implantati postaju sve popularniji u liječenju djelomične ili potpune bezubosti. Proizvođači i doktori dentalne medicine pružaju detaljne informacije o materijalima, funkcijskim aspektima i postupcima ugradnje implantata. Međutim, mnogi ljudi ipak nisu dobro informirani i skloni su precjenjivanju mogućnosti implantata, odnosno podcjenjivanju razine stručnosti terapeuta potrebne za ugradnju implantata. Sve navedeno nalazi se među zaključcima kvalitativnog istraživanja provedenog na Sveučilištu u Hong Kongu. Cilj istraživača bio je procijeniti informacije i percepciju javnosti u vezi s dentalnim implantatima, kao i procjenu utjecaja tih percepcija na ponašanje kod traženja liječničke pomoći i donošenja odluka.

Ispitivanje je provedeno na 28 odraslih osoba (laika) u dobi između 35 i 64 godina. Da bi bili uključeni u istraživanje, ispitanici su morali ispuniti dodatni uvjet – da im nedostaje najmanje jedan zub. Svatko od njih ranije je čuo za dentalne implantate, ali nikada im implantat nije ugrađen, odnosno nisu se zanimali za implantate.

Sudionici su sudjelovali u razgovoru o dentalnim implantatima i podijelili svoje znanje o toj temi. Sve rasprave su podvrgnute analizi sadržaja u skladu s utemeljenom teorijom.

Kineski istraživački tim utvrdio je da su sudionici stekli informacije o dentalnim implantatima na različite načine, putem informativnih letaka za pacijente, kroz tiskane oglase, preko društvenih mreža i kroz osobne kontakte.

Ispitanici su iznijeli očekivanja da će dentalni implantati popraviti izgled pacijenta, obnoviti funkciju i povratiti kvalitetu života do apsolutno normalne razine. „Oni smatraju da su implantati univerzalni lijek za svaki slučaj bezubosti i preuveličavaju njihovu funkciju i dugotrajnost”, navode istraživači. Uz to, pacijenti su podcijenili razinu stručnosti potrebnu za izvođenje kliničke procedure ugradnje implantata. Međutim, oklijevaju odlučiti se za takav oblik terapije zbog visokih troškova, postupka, rizika i mogućih komplikacija.

U drugom istraživanju pod nazivom „Što pacijenti očekuju od liječenja s dentalnim implantatima? Percepcije, očekivanja i zablude: multicentrično istraživanje“, istraživalo se znanje, informiranost i percepcija pacijenata o terapiji implantatima.

Istraživanje je otkrilo kako alarmantan broj sudionika ima netočna i nerealna očekivanja od dentalnih implantata. Štoviše, pokazalo se da se samo 18 posto ispitanika osjeća suvereno s informacijama koje su imali o liječenju.

Istraživači su putem upitnika ispitali preoperativnu razinu informiranosti, percepcije i očekivanja od terapije implantatima. Odgovori su prikupljani od 277 ispitanika tijekom dvije godine.

Analizom je utvrđeno kako je otprilike jedna trećina ispitanika imala pogrešne pretpostavke o dentalnim implantatima. Prema mišljenju istraživača, uobičajene zablude bile su da dentalni implantati ne zahtijevaju toliku brigu kao prirodni zubi, da je implanto-protetska terapija prikladna za sve pacijente koji su izgubili zub/e, da su implantati trajniji od prirodnih zubi i da nema rizika ili komplikacije u terapiji implantatima.

Sveukupno su mlađi (<45 godina) i obrazovaniji ispitanici imali realniju percepciju i manja očekivanja od ishoda liječenja.

Na pitanje o razini znanja, 63 posto ispitanika navelo je da je informirano o implantatima, ali samo 18 posto bilo je sigurno u informacije koje su imali.

Sve u svemu, istraživanja su pokazala da je javnost izložena informacijama različite vrijednosti i ima nerealna očekivanja u pogledu dentalnih implantata. Takva očekivanja mogu oblikovati njihovo ponašanje u traženju liječničke pomoći, kao i proces donošenja odluka.

Stavovi i iskustva prikupljena tijekom istraživanja mogu pomoći kliničarima da bolje razumiju mišljenje javnosti i bolje osmisle komunikaciju s pacijentom.

 

Izvor: DT Hrvatska

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Kontakt

O nama

Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.

Mi smo tu radi vas.

Vaša prijava nije uspješno spremljena. Molimo pokušajte ponovno.
Uspješno ste se prijavili na newsletter.

Pretplata na newsletter

Pretplati se i budi u toku s novostima i zanimljivostima iz svijeta dentalne medicine.