Stavovi i iskustva prikupljena tijekom istraživanja mogu pomoći kliničarima da bolje razumiju mišljenje javnosti i bolje osmisle komunikaciju s pacijentom

Istraživanja otkrivaju nerealna očekivanja pacijenata od dentalnih implantata

Dentalni implantati postaju sve popularniji u liječenju djelomične ili potpune bezubosti. Proizvođači i doktori dentalne medicine pružaju detaljne informacije o materijalima, funkcijskim aspektima i postupcima ugradnje implantata. Međutim, mnogi ljudi ipak nisu dobro informirani i skloni su precjenjivanju mogućnosti implantata, odnosno podcjenjivanju razine stručnosti terapeuta potrebne za ugradnju implantata. Sve navedeno nalazi se među zaključcima kvalitativnog istraživanja provedenog na Sveučilištu u Hong Kongu. Cilj istraživača bio je procijeniti informacije i percepciju javnosti u vezi s dentalnim implantatima, kao i procjenu utjecaja tih percepcija na ponašanje kod traženja liječničke pomoći i donošenja odluka.

Ispitivanje je provedeno na 28 odraslih osoba (laika) u dobi između 35 i 64 godina. Da bi bili uključeni u istraživanje, ispitanici su morali ispuniti dodatni uvjet – da im nedostaje najmanje jedan zub. Svatko od njih ranije je čuo za dentalne implantate, ali nikada im implantat nije ugrađen, odnosno nisu se zanimali za implantate.

Sudionici su sudjelovali u razgovoru o dentalnim implantatima i podijelili svoje znanje o toj temi. Sve rasprave su podvrgnute analizi sadržaja u skladu s utemeljenom teorijom.

Kineski istraživački tim utvrdio je da su sudionici stekli informacije o dentalnim implantatima na različite načine, putem informativnih letaka za pacijente, kroz tiskane oglase, preko društvenih mreža i kroz osobne kontakte.

Ispitanici su iznijeli očekivanja da će dentalni implantati popraviti izgled pacijenta, obnoviti funkciju i povratiti kvalitetu života do apsolutno normalne razine. „Oni smatraju da su implantati univerzalni lijek za svaki slučaj bezubosti i preuveličavaju njihovu funkciju i dugotrajnost”, navode istraživači. Uz to, pacijenti su podcijenili razinu stručnosti potrebnu za izvođenje kliničke procedure ugradnje implantata. Međutim, oklijevaju odlučiti se za takav oblik terapije zbog visokih troškova, postupka, rizika i mogućih komplikacija.

U drugom istraživanju pod nazivom „Što pacijenti očekuju od liječenja s dentalnim implantatima? Percepcije, očekivanja i zablude: multicentrično istraživanje“, istraživalo se znanje, informiranost i percepcija pacijenata o terapiji implantatima.

Istraživanje je otkrilo kako alarmantan broj sudionika ima netočna i nerealna očekivanja od dentalnih implantata. Štoviše, pokazalo se da se samo 18 posto ispitanika osjeća suvereno s informacijama koje su imali o liječenju.

Istraživači su putem upitnika ispitali preoperativnu razinu informiranosti, percepcije i očekivanja od terapije implantatima. Odgovori su prikupljani od 277 ispitanika tijekom dvije godine.

Analizom je utvrđeno kako je otprilike jedna trećina ispitanika imala pogrešne pretpostavke o dentalnim implantatima. Prema mišljenju istraživača, uobičajene zablude bile su da dentalni implantati ne zahtijevaju toliku brigu kao prirodni zubi, da je implanto-protetska terapija prikladna za sve pacijente koji su izgubili zub/e, da su implantati trajniji od prirodnih zubi i da nema rizika ili komplikacije u terapiji implantatima.

Sveukupno su mlađi (<45 godina) i obrazovaniji ispitanici imali realniju percepciju i manja očekivanja od ishoda liječenja.

Na pitanje o razini znanja, 63 posto ispitanika navelo je da je informirano o implantatima, ali samo 18 posto bilo je sigurno u informacije koje su imali.

Sve u svemu, istraživanja su pokazala da je javnost izložena informacijama različite vrijednosti i ima nerealna očekivanja u pogledu dentalnih implantata. Takva očekivanja mogu oblikovati njihovo ponašanje u traženju liječničke pomoći, kao i proces donošenja odluka.

Stavovi i iskustva prikupljena tijekom istraživanja mogu pomoći kliničarima da bolje razumiju mišljenje javnosti i bolje osmisle komunikaciju s pacijentom.

 

Izvor: DT Hrvatska

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Kontakt

O nama

Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.

Osim tiskanog izdanja časopisa Dental Tribune od 2021. godine pokrenuto je i digitalno izdanje časopisa DT kao i nova interaktivna web stranica Dental&Esthetic news. Od 2022. godine ponovo smo pokrenuli i časopis Esthetic&Design – minimalno invazivna estetska medicina.

Putem ciljanih marketinških alata pomažemo ostvarivanju boljih prodajnih poslovnih rezultata naših klijenata i partnera. Povezujemo, educiramo i prenosimo najnovije svjetske aktualnosti iz dentalne medicine krajnjim čitateljima – doktorima dentalne medicine.

Mi smo tu zbog vas…..

© Sva prava Dental Media Grupa – 2023 | Web dizajn i izrada by Wire |

Prijava za newsletter

* označena polja su obavezna