U poslovnom svijetu, biti velik nije uvijek prednost. (Photo: Designed by freepik)​

Gas do daske

Jeste li primijetili da su ogrtači koji će vas dočekati u boljim hotelskim sobama, uvijek iste veličine?

Slično je i sa velikim brojem vlasnika tvrtki koji misle da je univerzalno rješenje za svaki problem koji će im se pojaviti u poslovanju, strategija rasta – nešto poput iste veličine ogrtača koja odgovara svakom hotelskom gostu.

Ljudi iz vašeg poslovnog okruženja koji podržavaju strategiju rasta, vjerojatno će vam preporučiti da izradite nove web stranice, promijenite komunikacijsku poruku u vašoj marketinškoj kampanji, povećate frekvenciju i broj objava na svojem Facebook profilu, angažirate dizajnera koji će vam napraviti potpuno novi vizualni identitet, zaposlite troje novih prodajnih predstavnika, promijenite sustav nagrađivanja zaposlenika i fokusirate se na rast pod svaku cijenu.

U svojoj sam poslovnoj karijeri napravio gotovo sve od navedenog, vjerujući da je to upravo onaj “čarobni potez” koji mi je do sada nedostajao, a koji će mi omogućiti da rastem. Međutim….

Shvatio sam da ako dizajnera web stranica pitam, da li su mi potrebne nove web stranice – odgovor će uvijek biti DA!

Zašto smo onda toliko opsjednuti rastom i brzinom kojom ćemo rasti?

Prvi razlog je što je većina tvrtki “zapela” u životnom ciklusu adolescencije. Prodaja i rast su presudni u startu, ali zrelost zahtjeva ravnotežu.

Uzmimo primjer iz sporta – košarku. Na početku učimo voditi loptu i nakon toga gađati na koš. Ali, ako danas pogledate bilo koju utakmicu NBA-a, svjedočiti ćete ekipama koje imaju nevjerojatnu strategiju igre – podjednako ubojitu obranu i napad.

Razmišljajte o prihodima i prodaji kao o napadu, a poslovnoj optici i mjerljivosti kao o obrani. Ključno je postići ravnotežu između tog dvoje, jer ekipe koje imaju samo jaku obranu ili napad, nikad nisu osvajale prvenstva. Za uspjeh trebate oboje.

Drugi je razlog zašto poduzetnici vole strategiju rasta, njihov ego. Svi smo “krivi” za razmišljanja poput: “Kad prerastem sve konkurente i postanem najveća tvrtka u regiji, postati ću poznat i slavan!”

U poslovnom svijetu, biti velik nije uvijek prednost. Osim prodaje i prihoda, treba razmišljati i o profitabilnosti i tijeku gotovine.

Treći je razlog – uzbudljivo je! Ovisnost o dopaminu je dodatno pojačala i primjena tehnologije, jer svi uzmemo mobitel u ruke kad začujemo zvučni signal nove Whatsapp poruke.

Napraviti dijete je uzbudljivije od odgajanja djeteta. Zaboravljamo da to podrazumijeva mijenjanje pelena i grijanje bočice u 3 ujutro.

Stvarnost je uvijek puno surovija. Rješavanje pritužbi kupaca, rezanje troškova, naplata potraživanja, stvaranje i održavanje kulture u tvrtki vas neće dovesti na naslovnice, ali su neizostavni dio poslovanja.

Siniša Drobnjak, dipl. ing.

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Kontakt

O nama

Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.

Mi smo tu radi vas.

Vaša prijava nije uspješno spremljena. Molimo pokušajte ponovno.
Uspješno ste se prijavili na newsletter.

Pretplata na newsletter

Pretplati se i budi u toku s novostima i zanimljivostima iz svijeta dentalne medicine.