Financijska pismenost

Već duže vrijeme radim na svojoj prezentaciji za osnovne financijske izvještaje u sklopu “D Business Mastery” poslovne edukacije za stomatologe, koju smo održali 15.5.2021. u Zagrebu.

Na prvi pogled, osnovni financijski izvještaji ne izgledaju kao najatraktivnija tema predavanja –
osim ako niste knjigovođa. Ali važnost poznavanja financijskih izvještaja je lekcija koju sam kao inženjer elektrotehnike, koji nije imao ni jedno poslovno predavanje na fakultetu, naučio na teži i skuplji način.

Ili kako bi to moj mentor Keith Cunningham rekao: “Platio sam porez na budale.”
Više od nekoliko puta …

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

No, i meni samom je ova tema bila nešto što sam godinama izbjegavao u širokom luku, nadajući se da će knjigovođa napraviti najbolje što može krajem godine.

I sve dok je bilo dovoljno novca za planirane poslovne aktivnosti, stvari su se manje više ponavljale iz godine u godinu.

No, u nekom trenutku shvatite da ste udarili glavom u plafon. Da postoji više, bolje i dalje, ali da vaš ograničeni um jednostavno ne može napraviti skok na tu sljedeću stepenicu. Odnosno, ono što vas je dovelo do ovdje, neće vas odvesti do tamo. 

Iako sam u toku svoje poslovne karijere pročitao doslovno stotine poslovnih knjiga i završio niz
poslovnih edukacija, najveću sam poslovnu transformaciju doživio kad sam naučio čitati osnovne financijske izvještaje.

Računovodstvo pretvara aktivnosti u brojke. Ali brojke nisu same po sebi vrijednost, ako ne razumijemo kako su nastale, odnosno kako ih možemo promijeniti.

Poslovna optika pretvara brojke natrag u aktivnosti. Te su dvije vještine ključne za uspješno poslovanje svake tvrtke. 

Oboružan znanjem i edukacijama počeo sam postavljati kvalitetnija pitanja svom knjigovođi i bolje razumijevati vlastitu poslovnu situaciju.

Naravno da postoji cijeli niz pojmova, procesa i zakonitosti u knjigovodstvu koje neću nikada detaljno upoznati, ali čitanje bilance mi više ne predstavlja nepremostivi problem.

Nekad sam bio sretan kad sam na dnu računa dobiti i gubitka vidio veliku pozitivnu cifru, ali moje je sljedeće pitanje knjigovođi je uvijek bilo – “Zašto taj novac nije na računu moje tvrtke?”

Nakon čega bi uglavnom uslijedio dug i kompliciran odgovor sa puno meni nepoznatih knjigovodstvenih pojmova. Zahvaljujući edukaciji, svom poslovnom treneru, disciplini i konzistentnosti, danas pratim na tjednoj bazi ključne financijske pokazatelje. Razloga je više, ali dva glavna su – želim uočiti potencijalni problem na vrijeme i želim pratiti trendove u svom poslovanju. 

Ako mi se npr. vrijednost skladišta povećava iz tjedna u tjedan, a prodaja ne prati taj trend, znam da nešto nije u redu sa poslovanjem. Ali otkrio sam i novu, možda najbitniju ulogu koju financijski izvještaji mogu imati u uspješnom poslovanju.

Duboko vjerujem na vlastitom primjeru da tvrtka i njeno poslovanje trebaju imati pozitivan i podržavajući utjecaj na sve zaposlenike, a ne samo za vlasnika.

Šire perspektiva je pozitivan utjecaj na društvo i zajednicu u kojoj poslujemo. Dijeleći i koristeći podatke iz financijskih izvještaja i educirajući vlastite zaposlenike da budu financijski pismeni i da razumiju brojke i pokazatelje, stvaramo priliku da još aktivnije i bolje sudjeluju u kreiranju budućnosti tvrtke u kojoj rade.
Te da u konačnici podijele uspjeh i rezultate te iste tvrtke, stvarajući time bolju i kvalitetniju egzistenciju.

Jer ni jedan menadžer i ni jedan vlasnik nemaju uvijek odgovor na svaki problem i pitanje. Ako misle da imaju, onda nisu u dodiru sa stvarnošću. 

Redovno praćenje i razumijevanje osnovnih financijskih izvještaja ključan su element u transformaciji poslovanja tvrtke i aktivnog uključivanja zaposlenika u rad i stvaranje. Zato zagovaram edukaciju i financijsku pismenost svakog zaposlenika. Zbog toga želim prenijeti znanje na svoje kupce i pomoći im da povećaju vrijednost svog poslovanja.

Autor: Siniša Drobjak

 

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Kontakt

O nama

Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.

Osim tiskanog izdanja časopisa Dental Tribune od 2021. godine pokrenuto je i digitalno izdanje časopisa DT kao i nova interaktivna web stranica Dental&Esthetic news. Od 2022. godine ponovo smo pokrenuli i časopis Esthetic&Design – minimalno invazivna estetska medicina.

Putem ciljanih marketinških alata pomažemo ostvarivanju boljih prodajnih poslovnih rezultata naših klijenata i partnera. Povezujemo, educiramo i prenosimo najnovije svjetske aktualnosti iz dentalne medicine krajnjim čitateljima – doktorima dentalne medicine.

Mi smo tu zbog vas…..

© Sva prava Dental Media Grupa – 2023 | Web dizajn i izrada by Wire |

Prijava za newsletter

* označena polja su obavezna