No, i meni samom je ova tema bila nešto što sam godinama izbjegavao u širokom luku, nadajući se da će knjigovođa napraviti najbolje što može krajem godine.
I sve dok je bilo dovoljno novca za planirane poslovne aktivnosti, stvari su se manje više ponavljale iz godine u godinu.
No, u nekom trenutku shvatite da ste udarili glavom u plafon. Da postoji više, bolje i dalje, ali da vaš ograničeni um jednostavno ne može napraviti skok na tu sljedeću stepenicu. Odnosno, ono što vas je dovelo do ovdje, neće vas odvesti do tamo.
Iako sam u toku svoje poslovne karijere pročitao doslovno stotine poslovnih knjiga i završio niz
poslovnih edukacija, najveću sam poslovnu transformaciju doživio kad sam naučio čitati osnovne financijske izvještaje.
Oboružan znanjem i edukacijama počeo sam postavljati kvalitetnija pitanja svom knjigovođi i bolje razumijevati vlastitu poslovnu situaciju.
Naravno da postoji cijeli niz pojmova, procesa i zakonitosti u knjigovodstvu koje neću nikada detaljno upoznati, ali čitanje bilance mi više ne predstavlja nepremostivi problem.
Nekad sam bio sretan kad sam na dnu računa dobiti i gubitka vidio veliku pozitivnu cifru, ali moje je sljedeće pitanje knjigovođi je uvijek bilo – “Zašto taj novac nije na računu moje tvrtke?”
Nakon čega bi uglavnom uslijedio dug i kompliciran odgovor sa puno meni nepoznatih knjigovodstvenih pojmova. Zahvaljujući edukaciji, svom poslovnom treneru, disciplini i konzistentnosti, danas pratim na tjednoj bazi ključne financijske pokazatelje. Razloga je više, ali dva glavna su – želim uočiti potencijalni problem na vrijeme i želim pratiti trendove u svom poslovanju.
Ako mi se npr. vrijednost skladišta povećava iz tjedna u tjedan, a prodaja ne prati taj trend, znam da nešto nije u redu sa poslovanjem. Ali otkrio sam i novu, možda najbitniju ulogu koju financijski izvještaji mogu imati u uspješnom poslovanju.
Duboko vjerujem na vlastitom primjeru da tvrtka i njeno poslovanje trebaju imati pozitivan i podržavajući utjecaj na sve zaposlenike, a ne samo za vlasnika.
Šire perspektiva je pozitivan utjecaj na društvo i zajednicu u kojoj poslujemo. Dijeleći i koristeći podatke iz financijskih izvještaja i educirajući vlastite zaposlenike da budu financijski pismeni i da razumiju brojke i pokazatelje, stvaramo priliku da još aktivnije i bolje sudjeluju u kreiranju budućnosti tvrtke u kojoj rade.
Te da u konačnici podijele uspjeh i rezultate te iste tvrtke, stvarajući time bolju i kvalitetniju egzistenciju.
Jer ni jedan menadžer i ni jedan vlasnik nemaju uvijek odgovor na svaki problem i pitanje. Ako misle da imaju, onda nisu u dodiru sa stvarnošću.
Redovno praćenje i razumijevanje osnovnih financijskih izvještaja ključan su element u transformaciji poslovanja tvrtke i aktivnog uključivanja zaposlenika u rad i stvaranje. Zato zagovaram edukaciju i financijsku pismenost svakog zaposlenika. Zbog toga želim prenijeti znanje na svoje kupce i pomoći im da povećaju vrijednost svog poslovanja.
Autor: Siniša Drobjak
O nama
Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.
Mi smo tu radi vas.