Financijska pismenost

Već duže vrijeme radim na svojoj prezentaciji za osnovne financijske izvještaje u sklopu “D Business Mastery” poslovne edukacije za stomatologe, koju smo održali 15.5.2021. u Zagrebu.

Na prvi pogled, osnovni financijski izvještaji ne izgledaju kao najatraktivnija tema predavanja –
osim ako niste knjigovođa. Ali važnost poznavanja financijskih izvještaja je lekcija koju sam kao inženjer elektrotehnike, koji nije imao ni jedno poslovno predavanje na fakultetu, naučio na teži i skuplji način.

Ili kako bi to moj mentor Keith Cunningham rekao: “Platio sam porez na budale.”
Više od nekoliko puta …

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

No, i meni samom je ova tema bila nešto što sam godinama izbjegavao u širokom luku, nadajući se da će knjigovođa napraviti najbolje što može krajem godine.

I sve dok je bilo dovoljno novca za planirane poslovne aktivnosti, stvari su se manje više ponavljale iz godine u godinu.

No, u nekom trenutku shvatite da ste udarili glavom u plafon. Da postoji više, bolje i dalje, ali da vaš ograničeni um jednostavno ne može napraviti skok na tu sljedeću stepenicu. Odnosno, ono što vas je dovelo do ovdje, neće vas odvesti do tamo. 

Iako sam u toku svoje poslovne karijere pročitao doslovno stotine poslovnih knjiga i završio niz
poslovnih edukacija, najveću sam poslovnu transformaciju doživio kad sam naučio čitati osnovne financijske izvještaje.

Računovodstvo pretvara aktivnosti u brojke. Ali brojke nisu same po sebi vrijednost, ako ne razumijemo kako su nastale, odnosno kako ih možemo promijeniti.

Poslovna optika pretvara brojke natrag u aktivnosti. Te su dvije vještine ključne za uspješno poslovanje svake tvrtke. 

Oboružan znanjem i edukacijama počeo sam postavljati kvalitetnija pitanja svom knjigovođi i bolje razumijevati vlastitu poslovnu situaciju.

Naravno da postoji cijeli niz pojmova, procesa i zakonitosti u knjigovodstvu koje neću nikada detaljno upoznati, ali čitanje bilance mi više ne predstavlja nepremostivi problem.

Nekad sam bio sretan kad sam na dnu računa dobiti i gubitka vidio veliku pozitivnu cifru, ali moje je sljedeće pitanje knjigovođi je uvijek bilo – “Zašto taj novac nije na računu moje tvrtke?”

Nakon čega bi uglavnom uslijedio dug i kompliciran odgovor sa puno meni nepoznatih knjigovodstvenih pojmova. Zahvaljujući edukaciji, svom poslovnom treneru, disciplini i konzistentnosti, danas pratim na tjednoj bazi ključne financijske pokazatelje. Razloga je više, ali dva glavna su – želim uočiti potencijalni problem na vrijeme i želim pratiti trendove u svom poslovanju. 

Ako mi se npr. vrijednost skladišta povećava iz tjedna u tjedan, a prodaja ne prati taj trend, znam da nešto nije u redu sa poslovanjem. Ali otkrio sam i novu, možda najbitniju ulogu koju financijski izvještaji mogu imati u uspješnom poslovanju.

Duboko vjerujem na vlastitom primjeru da tvrtka i njeno poslovanje trebaju imati pozitivan i podržavajući utjecaj na sve zaposlenike, a ne samo za vlasnika.

Šire perspektiva je pozitivan utjecaj na društvo i zajednicu u kojoj poslujemo. Dijeleći i koristeći podatke iz financijskih izvještaja i educirajući vlastite zaposlenike da budu financijski pismeni i da razumiju brojke i pokazatelje, stvaramo priliku da još aktivnije i bolje sudjeluju u kreiranju budućnosti tvrtke u kojoj rade.
Te da u konačnici podijele uspjeh i rezultate te iste tvrtke, stvarajući time bolju i kvalitetniju egzistenciju.

Jer ni jedan menadžer i ni jedan vlasnik nemaju uvijek odgovor na svaki problem i pitanje. Ako misle da imaju, onda nisu u dodiru sa stvarnošću. 

Redovno praćenje i razumijevanje osnovnih financijskih izvještaja ključan su element u transformaciji poslovanja tvrtke i aktivnog uključivanja zaposlenika u rad i stvaranje. Zato zagovaram edukaciju i financijsku pismenost svakog zaposlenika. Zbog toga želim prenijeti znanje na svoje kupce i pomoći im da povećaju vrijednost svog poslovanja.

Autor: Siniša Drobjak

 

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Kontakt

O nama

Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.

Mi smo tu radi vas.

Vaša prijava nije uspješno spremljena. Molimo pokušajte ponovno.
Uspješno ste se prijavili na newsletter.

Pretplata na newsletter

Pretplati se i budi u toku s novostima i zanimljivostima iz svijeta dentalne medicine.