Riječ urednice

Jeste li ikad razmišljali o važnosti učinkovite komunikacije u poslu? Bez obzira na vrstu i način komunikacije ili sudionike u komunikaciji (komunikacija s pacijentom, komunikacija među članovima tima, komunikacija između kliničara i zubnog tehničara), učinkovit prijenos informacija, bilo putem govora, pisma ili elektronički, ključan je za postizanje uspješnog ishoda terapije.

Po definiciji, komunikacija je “prijenos ili razmjena informacija, znanja ili ideja putem govora, pisma, mehaničkih ili elektroničkih medija s jednog mjesta, osobe ili grupe na drugo”. Ovo se čini jednostavnim, ali proces prijenosa poruke može biti složen i na njega utječe mnogo čimbenika. To uključuje emocije, kulturološku situaciju, medij koji se upotrebljava za komunikaciju, pa čak i lokaciju pošiljatelja ili primatelja poruke.

Mnogi od nas vjeruju da je komunikacija instinktivna i laka. Međutim, ako je tako, zašto naša poruka često zaluta kada pokušavamo komunicirati s drugima? Zašto možemo reći jedno, a druga osoba čuje nešto drugo? Odakle dolazi ta pogrešna komunikacija? Osim jezičnih problema, pogrešna komunikacija može biti uzrokovana stresom, nedostatkom kontrole emocija, lošim ili pogrešnim fokusom u komunikaciji te nedosljednim ili negativnim govorom tijela, među mnogim drugim čimbenicima. Sposobnost brzog suzbijanja emocija i povratka u mirno stanje značajno poboljšava komunikacijske vještine. Samo kada smo mirni možemo ostati usredotočeni i procijeniti kakvu reakciju situacija zahtijeva, uključujući i to je li bolje šutjeti.

Osim što utječu na proces prijenosa informacija, stres i emocije mogu uzrokovati da se usredotočimo samo na ono što želimo reći; međutim, komunikacija s drugima manje je pričanje o nama samima, a više slušanje drugih. Jedna mudra izreka kaže: “Pričajući ponavljamo samo ono što već znamo, a slušajući možda naučimo i nešto novo”. Postoji velika razlika između angažiranog slušanja i jednostavnog slušanja. Slušati druge znači više od razumijevanja riječi koje se izgovaraju. Dok pažljivo slušate i bavite se onim što je rečeno, čut ćete suptilne intonacije u glasu govornika koje vam govore kako se ta osoba osjeća i koje emocije pokušava prenijeti. Razumijevanje neverbalne komunikacije također vam može pomoći da se povežete s drugima jer način na koji netko gleda, sluša, kreće se i odgovara drugoj osobi govori više o tome kako se on ili ona osjeća nego riječi. Izravno izražavanje misli ili potreba čini komunikaciju jasnom, no djelotvorna je samo ako se kombinira s angažiranim slušanjem i vještim čitanjem emocija, što dovodi do očekivanih rezultata.

Učinkovita komunikacija uvijek znači razumijevanje druge osobe, a ne pobjeđivanje u svađi ili nametanje mišljenja drugima, bilo kod kuće ili na radnom mjestu.

Izv. prof. dr. sc. Slađana Milardović, dr. med. dent. spec. stom. protetike

 

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Kontakt

O nama

Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.

Mi smo tu radi vas.

Prijava za newsletter

* označena polja su obavezna