Kriza kao nova prilika

Osigurati likvidnost

Postojala su dva glavna straha: hoće li izostati pacijenti? – To je dugoročno malo vjerojatno jer ljudi još uvijek žele imati zdrave zube. I pitanje: hoću li bankrotirati? Tamo gdje prihodi padaju, troškovi se također moraju smanjiti. Skraćeni rad bio je opcija. Rijetko koja ordinacija imala je iskustva s tim, međutim to se brzo promijenilo. Državne pomoći bile su vezane uz uvjete koji nisu bili prilagođeni dentalnoj medicini. Zbog izostajanja prihoda, došlo je do učinka krize na likvidnost s vremenskim odmakom od nekoliko tjedana do mjeseci. Mnoge su banke također odobravale moratorije na kredite kako bi se začepile kratkotrajne rupe. I tko je štedio, mogao je iskoristiti vlastite zalihe. Ipak: socijalno isključivanje uzrokovalo je niz gubitaka, a pandemija predstavlja velik izazov. “Korona me dokrajčila”, priznala je doktorica dentalne medicine u ranim šezdesetima, “sad prestajem.” U normalnim okolnostima nastavila bi raditi još nekoliko godina, a sada traži nasljednika ordinacije. Trenutačno ima više onih koji nude ordinacije nego onih koji bi ih preuzeli. Poznato je da ponuda i potražnja reguliraju cijene na tržištu. Tko se sada usuđuje zakoračiti u samozapošljavanje, mogao bi profitirati.

Strategija u krizi: ostanite maksimalno aktivni!

Potrebna je zdrava doza optimizma i izdržljivost kako biste se nosili s akutnom i dugotrajnom krizom. Opet je potreban poduzetnički duh, sve ono što je potaknulo skok u neovisnost: samopouzdanje, hrabrost za promjenu, unutarnji pokretač i izdržljivost u teškim zadacima. Tko može podnijeti neizvjesnost i mirno spavati s dugovima, u posljednjih je nekoliko mjeseci imao prednost. “Ostanite maksimalno aktivni” bio je glavni savjet tijekom prve paralize. Također je važno ostati umrežen s drugim lokalnim zdravstvenim radnicima, ažurirati informacije, razmjenjivati ​​ideje i pojavljivati ​​se zajedno.

Vrijede li još uvijek uvriježeni koncepti?
Kriza je pokazala da loša vremena ne postoje samo u teoriji. Korona je ilustrirala potrebu nužnost razboritog financijskog planiranja – ne samo u stomatološkim ordinacijama nego i u svim područjima gospodarstva. Tema upravljanja likvidnošću u budućnosti bit će još više u fokusu. Financijski savjetnici uvijek zahtijevaju da se ostave najmanje dva, po mogućnosti tri mjesečna prihoda kao financijska zaliha. To je i ostaje važno – a s obzirom na situaciju, svima je jasno zašto.
Što se tiče vaše vlastite sigurnosne mreže, važno je pročitati sitna slova. Koje osiguranje plaća u slučaju zatvaranja tvrtke? Kada uskače osiguranje od izostanka prihoda? Do sada je osiguranje dnevnica bilo najbolja zaštita od bolesti. Bi li, primjerice, u slučaju karantene naknada za izgubljenu dobit bila smislenija? Kolika je osobna potreba za sigurnošću i uz kakvo osiguranje mogu mirno spavati? To su pitanja koja svatko za sebe treba razjasniti. Ali najbolje osiguranje u slučaju karantene je zaliha na vlastitom računu.

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Krizu vidjeti kao priliku
Stomatološke ordinacije već nekoliko mjeseci rade opet normalno. U doktrini se ništa nije promijenilo i još uvijek postoji potreba. Neki pacijenti, koji su inače pretjerano zauzeti, sada iskorištavaju vrijeme za sanaciju zubi koja je odavno bila indicirana. Drugi val infekcije više neće tako teško pogoditi ordinacije kao prvi. Sada svi znaju “kako ide pandemija” i mnogo smo naučili. Opremljeni smo dezinficijensima, zaštitnom odjećom, maskama i više se ne bojimo nedostatka toaletnog papira. Radni procesi su reorganizirani.
Mladi imaju priliku preuzimanja ordinacija po povoljnijim uvjetima. Tko se aktivno prilagođava daljnjim promjenama, njegova ordinacije ostat će profitabilna. Tko je vidio priliku u promijenjenim okolnostima u posljednjih nekoliko mjeseci, dobro je opremljen za sve daljnje izazove u budućnosti.

Autor: Thomas Jans

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Kontakt

O nama

Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.

Mi smo tu radi vas.

Prijava za newsletter

* označena polja su obavezna