3u1 ili kako biti doktor, poduzetnik i menadžer

Biti profesionalac i odličan u svim aspektima poslovanja s kojima se susreće u svojoj djelatnosti, cilj je svakog poduzetnika. Ne zaboravite, vi jeste izvrsni u svom poslu i zato ste otvorili vlastitu ordinaciju, ali od vas se još očekuje i da ste izvrsni poduzetnik-menadžer. Voditi ordinaciju znači; upravljanje materijalima i procedurama te upravljanje ljudima.

 

Ovisno o tome imate li prirodne sklonosti vođenja ljudi, lakše ili teže rješavate svakodnevne situacije na koje nailazite u radu svoje ordinacije. Da biste mogli sve to uspješno obaviti, nije dovoljno imati određenu osobnost, važnije je usvojiti određena znanja i vještine. Siguran sam da se ponekad upitate: zar sve moram sam, zar se ne mogu ni na koga osloniti? 

Odgovor je NE, ne morate sami i DA, možete se osloniti na svoje djelatnike. Kako to ostvariti? To je nešto za što ne morate imati prirodne sklonosti, već se to može naučiti i usvojiti. Teme kako uspješno rukovoditi, upravljati ljudima i procesima, obrađivat ćemo i u narednim brojevima, kao i dotaknuti neke od najvažnijih faktora za uspješno menadžiranje/upravljanje. Važno je da svoje osnovne zadatke, kao što su; planiranje (definiranje ciljeva), donošenje odluka, organiziranje poslovanja i vođenje ljudi ostvarujete zajedno sa svojim suradnicima. Vaš cilj je delegiranje i angažiranje drugih za izvršenje zadataka, a ne da ih sami „odrađujete“.

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Svi znamo da ne možemo mijenjati ljude, ali možemo mijenjati sebe, svoje stavove i uvjerenja prema ljudima i događajima. Ako se slažete s ovom tvrdnjom, onda ste spremni za promjene. Ljudi vole novosti, ali ne vole promjene, vole kupovati, ali ne vole da im se prodaje, vole imati zdrave i lijepe zube, ali ne vole ići „zubaru“. Što to za vas znači? Promjenom perspektive, mijenjate viđenje na trenutnu situaciju i time dobivate nove ideje i rješenja kako pristupiti rješavanju trenutnih izazova. Dat ću jedan primjer.

Prije nekoliko godina čuo sam izvrsnu ideju na koju je došao vlasnik ordinacije dentalne medicine u Americi. U svoju novootvorenu ordinaciju dentalne medicine doktor je uložio značajnu investiciju. Vjerovao je da će njegovo dugogodišnje iskustvo i najsuvremenija oprema biti garancija uspješnog poslovanja. No stvari se nisu razvijale u očekivanom smjeru i nakon godinu dana rada bilo je nužno učiniti snažniji pomak u privlačenju pacijenata. Sve uobičajene marketinške metode nisu urodile većim uspjehom te se doktor i dalje suočavao s problemom manjka pacijenata i viška vremena, a na kraju godine završni račun pokazivao je negativan cash flow. Cash flow pokazuje priljeve i odljeve novca u određenom periodu  i samim tim predstavlja pravu sliku novčanih sredstava kojima pravno ili fizičko lice raspolaže. Slušajući svoje pacijente, došao je do saznanja da u većini slučajeva pacijenti imaju manjak vremena i višak novca, a uz to im je bio problem dovesti (motivirati) dijete na pregled kod stomatologa. Roditelji koji su bili zaposleni nisu imali vremena dovoditi djecu te su tu obavezu odgađali do krajnosti. Zahvaljujući tomu što je doktor strpljivo i pažljivo slušao svoje pacijente (roditelje), došao je na ideju kako privući i dovesti dijete (nove pacijente) u svoju ordinaciju. Kupio je limuzinu i dao mogućnost roditeljima da njegov „vozač“ dolazi po njihovu djecu i dovozi ih u ordinaciju; a na kraju zahvata djecu odvozi u sigurnost njihova doma. Time je zadovoljio nekoliko važnih potreba roditelja: sigurnost djeteta, uštedu vremena i kvalitetnu stomatološku uslugu. Zamislite samo kako se dijete osjećalo kada je limuzina stala pred njegova vrata i vozač mu otvorio vrata. Djeca su rado i s veseljem sjedala u limuzinu i dolazila u ordinaciju zato što su se osjećala važno.

Promjenom perspektive i istinskom željom da uđe u kožu svojih pacijenata, doktor je u pola godine doveo svoju ordinaciju u pozitivan cash flow. Imao je višak pacijenata i manjak vremena, što se dobrom organizacijom poslovanja može nadoknaditi. Ovo ne znači da morate kupiti limuzinu, već je ponekad dovoljno promijeniti perspektivu kako bi se došlo do novih ideja i pozitivne promjene.

Ne radite teško, radite pametnije.

Na što moramo obratiti pažnju kako bismo postigli željeni efekt ili kako raditi pametnije? Za vas kao poduzetnika i menadžera nije dovoljno da posjedujete određena znanja i vještine, već je nužno stalno ih razvijati i usavršavati. Vaš cilj je stabilizirati sve sustave rada, akcije i procedure te točno predvidjeti rezultate koji se ostvaruju tim procesom. Od svih komponenata koje čine vaš poslovni sustav, najvažniji su ljudi. Ljudi su emocionalna bića i njihovo ponašanje ili rezultat rada često su posljedica raspoloženja, ponašanja drugih i uvjeta koji vladaju u (radnoj) okolini. Rezultati rada razlikuju se od osobe do osobe i od dana do dana, a ovise o ovim snažnim utjecajima. Pokažite vlastitim primjerom svojim suradnicima da radite pametnije. Ne zaboravite, vi ste uzor, ne samo vođa, direktor ili vlasnik.

  • Budite proaktivni – razvijajte svijesti o sebi, kreirajte osobnu viziju i preuzmite odgovornosti. Tu je potrebno preuzeti inicijativu i reagirati na vanjske poticaje na temelju vlastitih načela.

  • Počnite djelovati imajući u vidu cilj (svrhu). Kroz vođenje koncentrirajte se više na ljude nego na stvari, više na razvijanje odnosa i veza nego na opremu.

  • Stavite najvažnije na prvo mjesto – usvojite vještine upravljanja vremenom i prioritetima na temelju uloga i ciljeva. Kada ljudi nauče određivati i vremenski definirati prioritete stavljajući najvažnije stvari na prvo mjesto, postaju uspješniji i u osobnim i u poslovnim nastojanjima.

  • Razmišljajte o obostranoj koristi (win/win situacija). Sklopite sporazum sa samim sobom, djelatnicima, dobavljačima, pacijentima po kojem će sve (obje) strane biti na dobitku.

  • Prvo shvatite, a tek potom nastojte biti shvaćeni. Korijen svih međuljudskih problema je nepostizanje potpunog međusobnog razumijevanja. Empatijska komunikacija ima svrhu iskreno nastojati shvatiti sugovornika, a tek potom zauzvrat tražiti razumijevanje.

  • Kreativno surađujte i sinergično udružite snage, znanja i vještine. U atmosferi povjerenja i otvorenog komuniciranja ljudi su u stanju iskazati i stvarati kreativnost, poboljšanja i inovacije.

  • Brusite svoj alat – kroz stalno (cjeloživotno) učenje, napredovanje i poboljšanje. Razvijajte u svojoj ordinaciji kulturu kontinuiranog usavršavanja „struke“ i osobnih kompetencija (Soft Skillsa).

U narednim tekstovima (izdanjima) obuhvatit ćemo najvažnije vještine soft skillsa. Soft skills ili meke vještine su osnovne vještine koje trebamo za uspjeh u poslu. Meke vještine su nemjerljive, predstavljaju osobne vještine ne-tehničke naravi, a koje u puno elemenata određuju vašu osobnost i vaše sposobnosti rješavanja zahtjevnih situacija i zadataka na poslu. One vas definiraju kao lidera, motivatora, timskog igrača, pregovarača, komunikatora. Hard skills vještine, za razliku od soft skillsa, stječu se obrazovanjem, a rezultiraju titulom koju dobivate jednom kada je u vašoj ruci diploma.

 

Autor: Ivica Kocman, business trainer

Plaćeni oglas
Plaćeni oglas
Plaćeni oglas
Plaćeni oglas

Kontakt

O nama

Dental Media Grupa d.o.o. specijalizirana je marketinška agencija u dentalnoj djelatnosti s jasnom vizijom pružanja kvalitetne i potpune usluge krajem korisniku.
Od 2007. godine nosioci smo franšize vodećeg svjetskog stručnog časopisa Dental Tribune International za Hrvatsku.

Mi smo tu radi vas.

Vaša prijava nije uspješno spremljena. Molimo pokušajte ponovno.
Uspješno ste se prijavili na newsletter.

Pretplata na newsletter

Pretplati se i budi u toku s novostima i zanimljivostima iz svijeta dentalne medicine.